Forbes Israel Logo

קרוסריידר המנוהלת על ידי קובי מנחמי, אחד מהצעירים המבטיחים של פורבס, הונפקה בלונדון

קובי מנחמי השלים היום את הנפקת חברת קרוסריידר שהקים ומכר למיליארדר טדי שגיא בסוף 2012 תמורת 37 מיליון דולר. בהנפקה בבורסת AIM בלונדון גייסה החברה 75 מיליון דולר לפי שווי של 250 מיליון דולר – פי 6.5 משוויה בעת מכירתה לשגיא. 

– לרכישת מנוי למגזין פורבס ישראל

– לכל הכתבות, העדכונים, והדירוגים: עשו לנו לייק בפייסבוק

מנחמי, 37, נבחר לאחד מהצעירים המבטיחים בישראל של מגזין פורבס בעיקר בשל המהירות המרשימה בה פעל בשנים האחרונות כיזם, ומנהל. הוא זוקף לזכותו רזומה עשיר, הכולל תפקיד בכיר בפורטל כלכלי בינלאומי, הקמת שלוש חברות, אקזיט מהיר ומוצלח שהפך אותו למיליונר וניהול חברה בצמיחה מתמדת.


קובי מנחמי | צילום: שרון דרעי

עד לפני פחות מארבע שנים היה מנחמי סמנכ"ל טכנולוגיות בפורטל הכלכלי Seeking, ספקית מובילה של חוות דעת וניתוחי שוק ההון באינטרנט. היתה זו עמדה בכירה ונוחה למדי, שאותה השיג בזכות היזם מייקל אייזנברג, שהתרשם ממנו מיד בפגישתם הראשונה ב-1997. "זו היתה התחלה של ידידות מופלאה", מספר אייזנברג בשיחה עם פורבס. אך למנחמי זה לא הספיק, ויחד עם שותפו שמואלי אחדות הקים ב-2011 את קרוסריידר – פלטפורמה ששימשה במקור לפיתוח תוספים המתאימים עצמם באופן אוטומטי לדפדפנים הפופולריים, וכעת היא משמשת בעיקר לאיסוף וניתוח מידע לאופטימיזציה של פרסום באינטרנט. החברה גייסה בתוך חודשיים בלבד מיום הקמתה כ-850 אלף דולר, סיימה את 2012 עם רווח של 2.5 מיליון דולר וכעבור שנה נקנתה על ידי חברת markets.com של טדי שגיא.

לרשימת הצעירים המלאה

אולם האקזיט הזריז שהפך אותו למיליונר היה רחוק מלהיות סוף הקריירה של מנחמי. הוא המשיך לנהל את החברה, שרווחיה הלכו ותפחו משנה לשנה, ובמאי האחרון אף רכשה שני סטארט-אפים ישראליים בתחום הפרסום במובייל. כעת, פחות משנתיים לאחר שנרכשה, הונפקה קרוסריידר. "אם הייתי יודע שהוא ישיג ערך כזה על החברה תוך זמן קצר, לא היינו מוכרים", מספר אייזנברג, שבעצמו היה אחד מהמשקיעים הראשונים בקרוסריידר. מנחמי, לעומת זאת, שמחזיק עדיין ב-5% ממניות החברה (לפני דילול), צפוי לגרוף שוב רווח נאה.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.