חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

קרי: "צופה התקדמות במשא ומתן בחודשים הקרובים"

מזכיר המדינה האמריקאי, ג'ון קרי, הביע הערב (א') אופטימיות ביחס לתהליך המדיני בין ישראל לפלסטינים: "אני צופה התקדמות בשיחות בחודשים הקרובים. ארה"ב לא תחסוך במאמצים כדי להגיע לתוצאה בדרך הוגנת כלפי שני הצדדים", אמר קרי, בנאום שנשא בקהיר.

קרי יגיע לישראל ביום שלישי ויבקר גם ברשות הפלסטינית. ביום רביעי הוא עתיד להיפגש עם נתניהו, בהמשך לפגישה הממושכת בת 7 השעות שקיימו השניים ברומא לפני שבוע וחצי. המפגש האחרון הסתיים בקרירות ובאי הסכמה בנוגע למגעים הבינלאומיים מול איראן, אך בסוגיה הפלסטינית דווח כי השניים הגיעו להבנות. הם צפויים להגיע השבוע לפשרה שתאפשר את המשך שיחות השלום.

היום, ערב הגעתו של קרי, הבהיר ראש הממשלה מהם הקווים האדומים שעליהם יעמוד כתנאי לחתימת כל הסדר קבע עם הפלסטינים. "כדי שייכון שלום בינינו לבין שכנינו הפלסטינים עליהם להכיר בזכותו של העם היהודי למדינה משלו במולדתו" אמר נתניהו בתחילת ישיבת הממשלה השבועית.בצד השני של שולחן הממשלה ישב יו"ר יש עתיד, השר יאיר לפיד, שמחזיק בעמדה שונה משל נתניהו בסוגיה זו. לפיד טוען, והציג את גישתו גם בראיונות לכלי תקשורת זרים, כי העם היהודי אינו זקוק להכרה מהפלסטינים בזכותו על ארץ ישראל.

ג'ון קרי | צילום: רויטרס

לעומת שר האוצר, הדגיש נתניהו שוב את הסיבה בעטיה הוא מציב את הדרישה הזאת כתנאי: "פירוש הדבר שהפלסטינים יכירו בהסדר קבע, הוא הסרת תביעותיהם הלאומיות מישראל – 'זכות השיבה' או כל תביעה לאומית אחרת".

נתניהו התחמק מלהזכיר בישיבה את הסוגיה הטעונה ביותר במסגרת המשא ומתן – הצורך בפינוי יישובים ישראלים מבודדים ביהודה ושומרון. לעומת זאת, הדגיש את הנקודה סביבה מתעכבים המגעים באחרונה – השליטה בגבול עם ירדן.

"סידורי הביטחון הם חשובים לנו ואנחנו עומדים עליהם בצורה איתנה. הם בוודאי יכללו הרבה דברים, אבל בראשם שגבול הביטחון של מדינת ישראל יישאר לאורך הירדן", אמר היום נתניהו. דבריו מתייחסים לדרישת הרשות הפלסטינית לקבלת השליטה במעברים לירדן. הפלסטינים מתנגדים למצבה של יהודה ושומרון כ"מובלעת" בשטח ישראל, החולשת על כך המעברים לשטח המדינה הפלסטינית בגדה.

לאתר דה פוסט

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן