חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

קרן המטבע הורידה את תחזית הצמיחה לסין: "מאבדת מומנטום"

קרן המטבע הורידה את תחזית הצמיחה של סין לשנה הנוכחית מ-8% ל-7.75%. כלכלני הקרן ציינו בנימוק החלטתם את ההאטה הכלכלית העולמית כגורם עיקרי להורדת התחזית. לטענתם, "למרות שלסין יש מרחב תמרון גדול ברפורמות ויכולת פיננסית לשמור על יציבות גם מול זעזועים קשים, רשת הביטחון שלה מצטמצמת ויהיה צורך ברפורמות על מנת לעמוד בקשיים ולהחזיר את הכלכלה למסלול של צמיחה".

הורדת התחזית של הקרן מגיעה לאחר צעד דומה שנקטו מספר כלכלנים פרטיים, לאחר שפורסמו נתונים חלשים על הסקטור התעשייתי במשק הסיני. התחזית המעודכנת של קרן המטבע אמנם נמצאת מעל יעד הצמיחה שקבעה ממשלת סין, העומד על 7.5%, אך בה בעת עומדת בקנה אחד עם תחזיות שפרסמו בנק אוף אמריקה ומריל לינץ'.

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

בתדרוך לעיתונאים שנערך בביג'ין אמר דיויד ליפטון, סגן יו"ר קרן המטבע כי הצמיחה בסין צפויה להגיע ל-7.75% גם בשנת 2014, זאת לעומת התחזית הקודמת של הקרן ל-8.2% צמיחה בשנה הבאה. 

לדברי ליפטון, "אם כלכלת סין לא תעמוד בתחזית הצמיחה, יהיה צורך להגדיל את תוכנית התמריצים הממשלתית, לכיוון סבסוד הצריכה הפרטית והקטנת הסיוע הסוציאלי". 

צילום: רויטרס

ראש ממשלת סין לי קשינג אמר היום כי כלכלת המדינה עדיין עומדת בפני אתגרים רבים, אך המפתח להגברת הצמיחה הוא שיפור מצבו של סקטור השירותים. בשנת 2012 היווה מגזר השירותים רק 46.6% מהתמ"ג בסין, כאשר רק 36% מהעובדים במדינה שייכים אליו. נתון זה נמוך בהרבה מאשר במדינות מערביות רבות. "התפקיד המרכזי של הממשלה כעת הוא זירוז הגידול בסקטור השירותים", אמר קשינג.

על פי תחזית קרן המטבע, האינפלציה בסין צפויה לגדול ב-3% עד סוף שנת 2013. העודף בחשבון השוטף של המדינה צפוי להגיע ל-2.5% מהתמ"ג, זאת בהשוואה ל-2.6% ב-2012. 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן