Forbes Israel Logo
ניתוחי עיניים | צילום: Shutterstock
הפלטפורמה המתקדמת של קורנית ויז'ן תשנה את רפואת העיניים | צילום: Shutterstock

קרן GIBF השקיעה בחברת השתלים קורנית ויז'ן: "טכנולוגיה פורצת דרך"

קרן ההשקעות הישראלית-סינית השלימה לאחרונה השקעה בסך 4 מיליון דולר בסטארט-אפ הרפואי, שיצר שתל קרנית מלאכותי המחזיר ראייה לעיוורים: "יוביל לשיפור באיכות חייהם של מיליוני אנשים"

קרן ההשקעות הישראלית-סינית GIBF המשקיעה בחברות בתחום הרפואי, השקיעה לאחרונה 4 מיליון דולר בחברת הבת של קורנית ויז'ן הישראלית שהוקמה בגוואנגז'ו, סין. מטרת ההשקעה הנה הרחבת פעילות החברה לשוק הסיני, לרבות החלת סדרת ניסויים קליניים, הקמת קו ייצור והפצת שני השתלים הראשונים של החברה בשוק המקומי.

מוצר הדגל של קורנית ויז'ן הינו שתל קרנית מלאכותי פורץ דרך המחזיר ראייה לעיוורים. השתל ייתן מענה לצורך העז בשוק הסיני, בו למעלה מחמישה מיליון אנשים עיוורים ורק כ-5-8 אלף השתלות קרנית בשנה.

ניתוחי עיניים מתקדמים וטכנולוגיות חדשניות | צילום: Shutterstock
ניתוחי עיניים מתקדמים וטכנולוגיות חדשניות | צילום: Shutterstock

ד"ר שוקי גלייטמן, שותף בקרן GIBF, בירך על חתימת העסקה ואמר כי "אנחנו מאמינים שהטכנולוגיה פורצת הדרך אותה שמקדמת החברה מהווה מהפכה בתחום השתלים הרפואיים. טכנולוגיה זו תאפשר פיתוח מגוון רחב של שתלים בטוחים, אמינים, עמידים לאורך זמן וקלים יותר לטיפול מאשר החלופות הקיימות. הצורך למוצר בשוק הסיני ברור וצפוי לשנות את איכות חייהם של מיליוני אנשים".

מנכ"ל קורנית ויז'ן, מר אלמוג עלי-רז הוסיף  כי "מעטפת התמיכה שמספקת GIBF  לחברות המתחילות לפעול בסין, יחד עם מבנה ההעסקה הייחודי, הנו שילוב אופטימלי. העובדה שאנחנו יכולים להיפגש עם מנהלי הקרן בארץ ולנטרל את פערי התרבות מאפשר דיון פתוח ומציאת פתרונות מהירים ויעילים. הידע והניסיון של GIBF בשוק הסיני כמו גם ההיכרות העמוקה של הקרן עם אנשי מפתח רלוונטיים, ספקים, מובילי דעה ובתי חולים מקנה יתרון משמעותי לחברות בתחום הרפואי המבקשות להרחיב את פעילותן לשוק הסיני".

 מנכ"ל קורניט ויז'ן - אלמוג עלי-רז | צילום: תמי בר-שי
מנכ"ל קורניט ויז'ן – אלמוג עלי-רז | צילום: יח"צ, תמי בר-שי

קורנית ויז'ן הוקמה ידי ד"ר גלעד ליטוין והיזם אלמוג עלי-רז בשנת 2015, ומאז פיתחה מספר שתלים רפואיים המבוססים על טכנולוגית חומרים ייחודית המאפשרת אינטגרציה של שתלים עם רקמת הגוף ללא תגובת גוף זר. הפלטפורמה הייחודית של החברה מאפשרת חיבור פיזי של שתלים לרקמות, הצפנת שתלים וחיישנים, תיקון רקמות רכות וחיזוקן באופן תמידי, כמו גם ייצור ממברנות אשר מפרידות בין מתחמים שונים בגוף האדם.

בעלי קרן GIBF מימין לשמאל: דוקטור יהושוע גלייטמן, אבנר לושי, פרופסור שלמה נוי. צילום: תמר מוצאפי
בעלי קרן GIBF מימין לשמאל: דוקטור יהושוע גלייטמן, אבנר לושי, פרופסור שלמה נוי. צילום: תמר מוצאפי

קרן (GIBF (Guangzhou Sino-Israel Biotech Investment Fund, בהובלתם של ד"ר שוקי גלייטמן, פרופ' שלמה נוי, אבנר לושי וקרל גנג. לאחרונה גייסה הקרן 300 מיליון דולר שהם שווי ערך ל-2 מיליארד יואן, כקרן שנייה וצירפה לשורותיה שני שותפים נוספים. הקרן הוקמה בשיתוף עם ממשלת גוואנגז'ו, העיר השלישית בחשיבותה בסין ובירת דרום סין.

הקרן מנוהלת על ידי שותפים ישראליים על אף היותה בעלת זיקה ממשלתית והיא מתפקדת כקרן היחידה בניהול זר בעלת רישיון מהרשות לניירות ערך בסין לביצוע השקעות Private equity.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.