Forbes Israel Logo

ראובן ריבלין הוא הנשיא העשירי של מדינת ישראל

יש נשיא חדש למדינת ישראל: ראובן ריבלין נבחר לאחר שקיבל 63 קולות בסיבוב השני בבחירות לנשיאות. מאיר שטרית קיבל 53 קולות. 119 חברי כנסת הצביעו מתוכם 3 הטילו פתק לבן.

ריבלין נולד ב-1939 בירושלים, והוא בנו של מזרחן יוסף יואל ריבלין שבשנות ה-50 התמודד על הנשיאות המדינה, ושל רחל "ריי". כיהן פעמיים כיו"ר הכנסת והפסיד לפני שבע שנים בהתמודדות על הנשיאות לשמעון פרס.

בתגובה ראשונה לאחר היבחרו אמר ריבלין: "אני מוכרח להיות יחד עם כל אלו שעברו איתי תלאות. אני מודה כל החברים שלי בניגוד למחשבות פוליטיות אחרות. אני מודה לכל חבריי האמיתיים ואני לא רוצה להזכיר אותם כדי לא לשכוח. אני הולך להשתטח על קברו של אבי שהיה מועמד להיות הנשיא השלישי".

דרמת הסיבוב הראשון

בעקבות מגעים של השעות האחרונות הפתיע מועמד התנועה מאיר שטרית ועלה לסיבוב השני בבחירות לנשיאות ביחד עם מועמד הליכוד ראובן ריבלין, כשהפרש הקולות בין השניים קטן מהצפוי. עלייתו של שטרית הפתיעה רבים, שכן הציפייה היתה שדליה איציק תעלה לסיבוב השני.

גורמים בכנסת טוענים שבשעות האחרונות נרקם דיל בין יו"ר העבודה יצחק הרצוג ויו"ר התנועה ציפי לבני, ולפיו גוש המרכז-שמאל, ביחד עם חברי כנסת ערבים, יעביר את תמיכתו מדליה איציק למאיר שטרית.

שטרית וריבלין | צילום: עמוס בן גרשום לע"מ

מקורביו של שטרית אמרו לאחר התוצאות: "יש לנו סיכוי טוב לגבור על ריבלין בסיבוב השני בזכות קולות העבודה, יש עתיד, התנועה, הסיעות הערביות ואולי גם חברי כנסת חרדים שיצביעו הצבעה עדתית עבור מועמד מבין עדות המזרח".

יצויין כי ריבלין ושטרית לא נכנסו לאולם המליאה כדי לשמוע את התוצאות, אלא מיהרו לחדריהם כדי לנסות ולגייס קולות כדי להבטיח את הניצחון בסיבוב השני.בהמשך, הם חזרו עם תחילת ההצבעה, הפגינו ידידות, עמדו זה לצד זה ושוחחו ארוכות בשעה שחברי הכנסת האחרים הגיעו להצטלם עימם בסלפי.

סלפי לפני התוצאות. צילום: רויטרס

מערכת בחירות עכורה

הבחירות באו לאחר מערכת בחירות עכורה ורוויית השמצות אישיות במסגרתה פרש בנימין בן אליעזר מן המרוץ לאחר שנפתחה נגדו חקירה על קבלת כסף שלא כדין. עקב החקירה נגד בן אליעזר עלתה דרישה שהמועמדים יחשפו את הונם האישי וכך עשו.

מן הצד השני ראש הממשלה בנימין נתניהו התקשה למצוא מועמד ראוי מבחינתו ולאורך זמן סירב לתמוך במועמד הליכוד ריבלין. רק לאחר שכשל להעמיד מועמד אחר מטעמו, דוגמת דוד לוי ואלי ויזל, הודיע נתניהו על תמיכתו המאולצת בריבלין.

גם סילבן שלום שחשב להכריז על מועמדותו, ויתר בסופו של דבר לאחר חקירה בגין חשד לתקיפה מינית ולא קיבל את תמיכתו של נתניהו.

לכתבה במעריב השבוע

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.