Forbes Israel Logo

ראי לנשמה: משקפי שמש חדשים יעזרו לכם לגלות מה אחרים מרגישים

כמה פעמים רציתם לדעת מה מרגיש האדם שלידכם רק על ידי מבט, עכשיו אתם באמת יכולים. באמצעות פיתוח חדש של מעבדת הטכנולוגיה האמריקאית, 2A1 Labs, תוכלו בקרוב לראות את רגשותיהם של אחרים דרך העדשות של משקפי השמש שלכם. 


המשקפיים שישנו את עולם הרפואה | צילום: 2A1 Labs

לטענת מארק צ'נקיזי, מנהל המחלקה לחקר קוגניציה אנושית במעבדה, הפיתוח החדש מבוסס על העיקרון לפיו ניתוח שינויי הצבע בגוף האדם יכולים לחשוף את רגשותיו, מצב רוחו ואף את הסטטוס הבריאותי שלו. לדבריו "שינויי הצבעים בגוף הם תוצאה של שינויים במחזור הדם. מידת החמצון בדם וכמות ההמוגלובין משתנה וניתוח נתונים אלה מאפשר לנו לדעת מה קורה לבן האדם בתוך הגוף והנפש. למעשה יצרנו מעין פילטר טכנולוגי המאפשר לנו לנתח ולפרש את האיתותים שחושף מחזור הדם על גבי העור".  

המחקר שעשו המדענים במעבדה הוביל למעשה לפיתוח שלושה מכשירים בעלי ערך גבוה כמעט לכל תחום ברפואה המודרנית. הראשון, מגדיר ורידים המנתח את רמות החימצון בכלי הדם ומבודד אותן מהשפעות ההמוגלובין. השני, מגדיר טראומה נפשית וגופנית על פי רמת ריכוז ההמוגלובין במחזור הדם והשלישי, מכיל את שני הפעולות יחד ומאפשר ניתוח המצב הבריאותי הכללי של הפציאנט. 

לדברי צ'נקיזי, בשלב הראשון מיועדים המשקפיים לשימוש רפואי בלבד. מאחר ומדובר במכשיר ההופך את העור לשקוף יותר, הוא יאפשר לרופאים לבדוק את מחזור הדם ללא צורך בבדיקות פולשניות כלשהן. כך שבפעם הבאה אולי לא יצטרך הרופא לדקור אתכם כדי לעשות ספירת דם, לבדוק את מצב הורידים והעורקים ולגלות תסמינים של מחלות דם שונות. 

משקפי השמש החדשים יסייעו בעיקר לרופאים בעלי עיוורון צבעים, שכן, כיום הם אינם מסוגלים להבחין אפילו בשינויים הקטנים ביותר בצבע העור. עובדה זו עלולה להוות מכשול רציני בעבודה, עד כדי כך שבמדינות מסויימות לא מאפשרים לעיוורי צבעים להירשם ללימודי רפואה בכלל. 

בשלב הבא, להערכת מפתחי המשקפיים, ייעשה בהם שימוש גם בענף הביטחון ולאחר מכן הם יוצעו למכירה גם לציבור הרחב, הרי כל אחד ישמח לקבל הזדמנות לקרוא את רגשותיהם של הסובבים אותו. לדברי צ'נקיזי, "קריאת צבעים היא יכולת שתשמש אותנו גם בחיי היומיום. באמצעות המשקפיים נוכל לשפר את היחסים הבין אישיים שלנו. בנוסף מסביר צ'נקיזי כי בעוד שהיום כשאנחנו מרכיבים משקפיים אנחנו מעמעמים את הצבעים האמיתיים של העולם סביבנו, בעתיד נוכל למעשה לראות דווקא דרך משקפי השמש את הכל בצורה ברורה ובהירה הרבה יותר.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.