חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

ראש בראש: מייסד יוטיוב, צ'אד הארלי, ישיק שירות וידיאו מתחרה

במסגרת כנס SXSW המתקיים בימים אלה באוסטין, טקסס, הצהיר צ'אד הארלי, אחד מהמייסדים המקוריים של יוטיוב כי הוא מתכנן להשיק כבר במהלך החודש הבא שירות וידיאו מתחרה לזה שהקים בעבר. לדבריו, הצטער שהכנס לא נערך חודש מאוחר יותר, שכן אז היה יכול כבר להשיק את המוצר החדש שלו.

בכל הנוגע לפירוט באיזה שירות מדובר, כל מה שהסכים הארלי להוסיף בנושא הוא שמדובר בשירות מבוסס וידיאו המעניק למשתמשים גמישות, לצד אפשרות לחבור אל משתמשים אחרים וליצור ביחד תכנים חדשים. מצד שני, הבהיר כי אין לו שום כוונות להתחרות ישירות ביוטיוב, אלא להציע שירות המותאם בצורה טובה יותר עבור שיתופי פעולה בין המשתמשים.


צילום: רויטרס

נכון להיום קיימים מתחרים רבים בשוק לשירות יוטיוב, אך נדמה כי אף אחד מהם לא מצליח לשחזר את ההצלחה. כתוצאה ממצב זה הדגיש הארלי כי אין בכוונתו להציע מתחרה, אלא אתר נוסף, בעל קונספט דומה ומטרה שונה לחלוטין. אם נסמוך על הצלחתו הקודמת, במסגרתה מכר ביחד עם שותפו סטיב צ'ן את יוטיוב לענקית החיפוש גוגל בשנת 2006 עבור סכום גבוה במיוחד שעמד על 1.65 מיליארד דולרים, סביר להניח שגם השירות הנוכחי יהיה הצלחה, ואולי גם אותו תרצה גוגל לרכוש עבור סכום גבוה במיוחד.

לא רק גוגל

במסגרת האירוע, ניצל הארלי את שלב השאלות והתשובות על מנת לחשוף פרטים נוספים אודות הרכישה המדוברת של גוגל ב-2006. ביניהם חשף כי את פרטי העסקה האחרונים סגרו השותפים מול אריק שמידט וסרגי ברין במסעדת המזון המהיר האמריקאית Denny's, שם פגשו שבוע לפני כן את ג'רי יאנג וטרי סמי מיאהו, שהתעניינו גם הם ברכישה של השירות.

מוקדם להגיד האם הארלי יצליח לשחזר את ההצלחה ללא שותפו (צ'ן) לצידו. אך הארלי קהל המשתמשים השתנה במהלך 8 השנים האחרונות שעברו מאז הושק יוטיוב ועד היום, ויהיה על הארלי להתאמץ הרבה יותר על מנת להרשים אותם ואותנו.

לצפייה בכתבה בניוזגיק לחצו כאן

כתבות נוספות מניוזגיק:

רישום משתמשים: Facebook Connect או הזנת פרטים ידנית?

גוגל חושפת אפליקציות ראשונות ל-Google Glass

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן