Forbes Israel Logo

ראש מטה הסייבר הלאומי: "אנו עדים לזינוק באיומי הסייבר בכל הרמות"

הבוקר נפתחה תערוכת הסייבר הבינלאומיות "סייברטק", אשר מתקיימת בחסות מטה הסייבר הלאומי. התערוכה מהווה מפגש פסגה של ראשי תחום הסייבר מרחבי העולם ומישראל, ביניהם נציגי חברות ענק כגון קוקה קולה, בואינג, AT&T ואחרות, כשגם נציגים רשימיים דוגמת אחראי תחום הסייבר באו"ם, ראש מערך הסייבר ביחידה לאבטחת המולדת של ארה"ב,או ראש תחום הסייבר בסיטי בנק הגיעו גם כן. אליהם הצטרפו נציגיהם של למעלה מ-100 סטארט אפים וחברות ישראליות הפועלים בתחום.

בסך הכל, בישראל פועלות כיום כ- 250 חברות שמתמחות בתחום הסייבר. 30 מהן נוסדו בשנה האחרונה (2014) בלבד – ונראה כי המגמה עדיין בראשיתה. על פי אנשי הכנס, 2014 הייתה שנת שיא לסייבר הישראלי – כש-30 חברות גייסו מעל 200 מיליון ו -8 חברות ישראליות נרכשו בסכום כולל של כ-700 מיליון דולר. 2015 ממשיכה מגמה זו עם ארבע חברות שנרכשו בחודשיים האחרונים בלבד בסכום כולל של כ- 400 מליון דולר.

ראש מטה הסייבר הלאומי, אביתר מתניה | צילום: גלעד וולרצ'יק

"במהלך השנה שעברה, היינו כולנו עדים לזינוק הבלתי נמנע באיומי סייבר בכל הרמות – בתחכום, בהיקף, בשכיחות, במורכבות ובתעוזה", אמר ראש מטה הסייבר הלאומי, אביתר מתניה, עם פתיחת הוועידה. "אנו מעודדים מהמודעות ההולכת וגוברת של ארגונים לחומרת האיומים האלה. ההכרה המשותפת שנכסים ותהליכים יסודיים בכלכלה ובחברה עלולים להימצא בסכנה מוחשית היא הקטליזטור לשיתוף הפעולה הנדרש בין כל בעלי העניין".

"בשנתיים האחרונות אנו עובדים עם כל השותפים שלנו בממשלה במטרה ללמוד מה אנו יכולים וצריכים לעשות לשם הבטחת החוסן הלאומי בסייבר", המשיך. "לפני חודש, אימצה ממשלת ישראל את המלצותינו בשתי החלטות מתקדמות שמתוות אסטרטגיה לאומית מקיפה וארוכת-טווח. החלטת הממשלה הראשונה מבטאת את מחויבותה של הממשלה להוביל בתחום ולהוות דוגמה באמצעות נקיטת צעדים ממשיים. צעד אחד כזה הוא לדרוש מכל משרד ממשלתי להקצות לפחות 8% מתקציב טכנולוגיית המידע (IT) להשקעה בהגנת סייבר, ואני בטוח שלא יעבור זמן רב עד שזה יהפוך להיות אַמַּת המידה לשוק כולו".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.