חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

רוזנטל על פרסום פרוטוקולי צמח: "מגיע לציבור להשתתף בדיון"

לאחר בקשות ופניות רבות לשתף את הציבור, שר האנרגיה והמים סילבן שלום, החליט היום לפרסם את כל הפרוטוקולים של ועדת צמח לבחינת מדיניות הגז הטבעי בישראל. הפרוטוקולים המלאים צפויים להתפרסם בימים הקרובים.

"בחנתי את הסוגיה באריכות מאז נכנסתי לתפקידי ולאחר שיחות עם אנשי משרד המשפטים הגעתי למסקנה כי יש להגביר את השקיפות בשיח הציבורי ואת שותפות הציבור בדיונים שקדמו למסקנות הועדה" אמר שלום. "החלטתי כי יש לאפשר לציבור לקרוא את הפרוטוקולים של דיוני הועדה שישבה על המדוכה". 

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

ועדת צמח הוקמה בתקופת הממשלה הקודמת ופרסמה את מסקנותיה בספטמבר 2012 לפיהן יש לייצא 53% ממאגרי הגז הטבעי שנמצאו בישראל. מסקנות הועדה משכו ביקורת ציבורית רבה על כמות הגז המיוצאת ובתקופה האחרונה התקיים מאבק ציבורי רחב על שינוי המלצות הועדה.

צילום: משה בנימין

חבר הכנסת מיקי רוזנטל בירך את משרד האנרגיה על ההחלטה: "פנינו בעבר והגשנו בקשות לפרסום – מגיע לציבור להיות חלק מהדיון שנערך בנושא ואני שמח ששר האנרגיה החליט לפרסם".

"אנחנו נעקוב אחרי מה נאמר שם, נבדוק אם היו עובדות או נתונים שלא היו ידועים לנו ויכולים להסביר את המסקנות", הוסיף רוזנטל. "גם הורדה של הכמות המיוצאת ל-40% היא אינה מספיקה".

"הרציונל שמאחורי ההתנגדות למסקנות הוא שהן מבוססות על הערכות, ולהערכות יכולות להיות תופעות כמו הערכת יתר או הערכת חסר, לכן אנחנו אומרים לא למהר, בואו נלמד את הנושא, נבטיח את העצמאות האנרגטית", הוסיף רוזנטל.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן