חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

רוח טובה: סנאפצ'אט גייסה 200 מיליון דולר מעליבאבא

עליבאבא משקיעה 200 מיליון דולר בסנאפצ'ט – אפליקצית ההודעות שמאפשרת למשתמשים לשלוח תמונות שנעלמות וכרגע אסורה לשימוש בסין.

בלב העסקה עומד ימראן קהן, שגויס על ידי סנאפצ'ט לשמש כסמנכ"ל האסטרטגיה של החברה בדצמבר האחרון. קהן שימש בעבר כראש בנקאות ההשקעות באסיה של Credit Suisse והיה גורם מוביל בהוצאתה לפועל של הנפקת הענק של עליבאבא.

עליבאבא כבר היתה במשא ומתן עם שנאפצ'ט בשנה שעברה, אך ההשקעה עליה דיברו לא יצאה לפועל בסופו של דבר. מקור חיצוני אישר את הדיווחים בתקשורת כי ההשקעה שיצאה לפועל כעת, תעניק לסנאפצ'ט הערכת שווי של 15 מיליארד דולר. החברה כבר גייסה עד כה קרוב ל-650 מיליון דולר במהלך שישה סבבי גיוס וסירבה לאקזיט של 3 מיליארד דולר מפייסבוק. בין המשקיעים בחברה המבטיחה נמצאות גם יאהו ו-Tencent, יריבתה של עליבאבא.

סנאפצ'ט מאפשרת למשתמשים לשלוח לחבריהם תמונות וטקסט שנעלמים כעבור מספר שניות. לאפליקציה יש כבר יותר מ-100 מיליון משתמשים חודשיים פעילים, אך היא עדיין לא רווחית. המייסדים, איוון שפיגל בן ה-24 ובובי מרפי בן ה-26, הם בין המיליארדרים הצעירים ביותר בעולם עם הון של כ-1.5 מיליארד דולר כל אחד ושניהם נכנסו השנה לראשונה לרשימת עשירי העולם של פורבס.


שפיגל. המיליארדר הצעיר בעולם | צילום: Flickr- Evan Spiegel

עליבאבא לעומת זאת, עם שווי של יותר מ-200 מיליארד דולר והרבה מאוד מזומנים ביד, משקיעה באופן אינטנסיבי בחברות בעולם ומתמקדת בחברות שיוכלו להגדיל באופן פוטנציאלי את היקף הסחר האינטרנטי שלה ואת נוכחותה במובייל. כמה מההשקעות המשמעותיות שלה הן 215 מיליון דולר באפליקציית הצ'אט Tango ותרומה של 250 מיליון דולר לסבב הגיוסים של אפליקציית ההסעות החברתיות Lyft.

על אף שהסינרגיה בין עליבאבא ובין סנאפצ'ט עדיין לא לגמרי ברורה, היא בהחלט תואמת את המאמץ של ענקית הסחר האלקטרוני להרחיב את תחומי פעילותה מעבר לגבולות סין ואל עולם המובייל.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן