Forbes Israel Logo

רוצים להפיל את הממשלה? צאו מהפייסבוק

אם חשבתם ששיתוף של סטטוסים מחאתיים בפייסבוק מספיק כדי לגרום לשינוי מדיניות כלשהי, כדאי שתחשבו שנית.  מחקר חדש של הכנסת קובע כי בעוד שערוצי המדיה החברתית השונים מהווים במה להבעת רעיונות מהפכניים שונים, הדרך היחידה להוציא רעיונות אלה מהכוח אל הפועל היא על ידי נוכחות פיזית בהפגנות ובעצרות למיניהן. 

המהפכות האמיתיות לא קורות בפייסבוק | צילום: רויטרס

המחקר שנערך על ידי מנהלת מרכז המחקר והמידע של הכנסת, ד"ר שירלי אברמי מראה כי חשיבותו של האזרח בכל אירועי המחאה היא קריטית, לא רק בפלטפורמה המקוונת, אלא גם בהופעתו באירועים הפיזיים. אברמי בחנה את אירועי המחאה החברתית בישראל בשנה שעברה והגיעה למסקנה כי "האינטרנט משמש במה רחבת תפוצה וזמינה, אולם כזו אשר אין ביכולתה לבד ליצור שינויים חברתיים ופוליטיים מהותיים, ללא פעילות פיזית של האזרחים, אשר תהפוך את השינויים לממשיים".

לטענת אברמי, ". אם משתמשי אינטרנט רבים ייקחו חלק בפעילות המקוונת, לדוגמא באמצעות לייקים בפייסבוק, אך ימנעו מנוכחות פיזית במחאות ומהגעה להפגנות, תהיה זו "מחאת כורסא" בלבד. מכאן שעם כל עוצמתן של המדיה החדשה והרשתות החברתיות, אירועים חשובים מתרחשים עדיין בעולם הפיזי ועדיין יש צורך באדם שיממש אירועים אלו וימירם – מהעולם הווירטואלי לעולם הממשי, וחזרה".


הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.