Forbes Israel Logo

רוצים להקים עסק בחו"ל? דירוג אזורי המסחר היקרים ביותר בעולם

יש יקר, ויש את הונג קונג. גן העדן האסייתי לקניות שמר על כתרו ברבעון הראשון כמקום שבו עלות השכרת נכסים מסחריים היא הגבוהה ביותר בעולם. המחיר גבוה ב-50% מן המקום השני בדירוג – השדרה החמישית במנהטן, וגבוה פי 4 מאשר אזורים דומים בפריז או בלונדון – כך עולה מדוח של חברת ייעוץ הנכסים הגלובלית CBRE.

על פי הדוח, 10 הערים היקרות ביותר לקמעונאים נהנו גם ברבעון הראשון מהדרישה הגבוהה והמלאי הקטן. בשווקים מסוימים, כמו הונג קונג ולונדון, דחקו מחירי השכירות הגבוהים חלק מבתי העסק מחוץ לאזורים המרכזיים.

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

שיעורי השכירות השנתיים באזורי היוקרה בהונג קונג מגיעים ל-36,351 יורו למטר רבוע. "מחירי הנכסים ברחובות השופינג היקרים של הונג קונג, אשר נובעים מהדרישה הגוברת מצד מותגי היוקרה, גרמו לקמעונאים מסורתיים רבים לעבור לשטחי נישה משניים. אלה עדיין מבקשים גישה לשוק, אך נכפה עליהם לעזוב את המיקומים היקרים", אמר ג'ו לין, דירקטור ב-CBRE.

ניו יורק דורגה שנייה ברשימה, ונכסים בה יכולים להגיע למחיר של 24,944 יורו למטר רבוע. השווקים באירופה נמצאים במקום השלישי והרביעי, כאשר עלות מ"ר בלונדון מגיע ל-8,843 יורו, ובפריז ל-8,820 יורו.

אוסטרליה מפתיעה במקום הרביעי, כשזרם של קמעונאים אמריקאים שביקשו לפתוח חנויות בסידני הזניקו את מחירי השכירות בה, והם הגיעו אף ל-8,549 יורו למ"ר.

טוקיו דורגה במקום השישי, עם מחיר של 7,519 יורו למ"ר, ואחריה מלבורן, שם תשלמו 7,148 יורו למ"ר. ציריך שמינית, (6,905 יורו למ"ר). סקטור המשאבים הטבעיים בבריסביין הביא אותה לרשימה עם זינוק של 15% ל-6,209 יורו למטר. מוסקבה סוגרת את העשירייה המובילה, כשמחירי השכירות בה הגיעו ל-6,203 למ"ר.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.