חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

רוצים לעבוד בפייסבוק? כמה עצות משניים שכבר עושים את זה

לצד חברות הסטארטאפ המעניינות שצומחות בישראל, עדיין ישנם כמה וכמה שמעדיפים להיות שכירים בחברות ידועות ומוכרות. כתוצאה מכך, הופכות חברות ענק כמו גוגל, אפל, אייבי וכמובן פייסבוק לנחשקות ביותר על ידי עובדים מכל רחבי העולם – שמנסים להבין מהי הדרך הטובה ביותר להגיע אל המשרה הנכספת.

הכירו את יובל קשטן ואת בשמת אלדר, שניהם עובדים ברשת החברתית הגדולה בעולם והגיעו לשם בשתי דרכים שונות לחלוטין, הנה הסיפור שלהם.

יובל קשטן, מהנדס תוכנה בפייסבוק, קיבל מייל מאחד המגייסים בחברה, השואל אותו אם הוא מעוניין לעבוד ברשת החברתית הגדולה בעולם. לפני שההודעה הגיעה אליו, הספיק יובל לסיים תואר ראשון במדעי המחשב ובמתמטיקה, לעבוד ב-4 חברות ולהתחיל את לימודי התואר השני, גם הם במדעי המחשב.

במהלך תקופת הלימודים, עבד קשטן בשתי חברות ידועות – איביי, שם היה חלק מצוות העוסק בלמידה חישובית וניתוח טקסט, ובמעבדת המחקר של יאהו בישראל, לשם הצטרף בתור מהנדס מחקר ועבד על מנוע ההמלצות Yahoo! Answers.

 יובל קשטן

בשמת אלדר, הגיעה לפייסבוק באופן שונה לחלוטין. לאחר סיום תואר במדעי המחשב במהלכו עבדה למשך תקופה קצרה בחברת ECI, והייתה מהנדסת תוכנה בחברת לוגיה גרופ, היא שלחה את קורות החיים שלה לחברת הסטארטאפ סנאפטו לתפקיד מהנדסת תוכנה. סנאפטו נרכשה ב-2011 על ידי הרשת החברתית, כאשר כחלק מהרכישה כל עובדי חברת הסטארטאפ מוקמו מחדש במשרדיה של פייסבוק בפאלו אלטו.

נכון להיום, השניים עובדים בפייסבוק, כאשר יובל הוא חלק מקבוצת החיפוש של החברה, ועיקר עבודתו סביב מנוע החיפוש החברתי שהשיקה לא מזמן החברה: Graph Search. בשמת היא כיום חלק מהקבוצה העובדת על אפליקציית האנדרואיד של הרשת החברתית.  

למרות שמדובר בחברה גדולה ומרשימה, השאלה המתבקשת היא כיצד מחליטים האם לקום, לעזוב הכל ולהתחיל מחדש מעבר לים. קשטן מסביר כי ההחלטה של לעבור לארה"ב הייתה קלה, כיוון שהחלום של עבודה בפייסבוק תמיד היה קיים. למעשה, הוא תכנן לדבריו להגיש מועמדות לפייסבוק לאחר סיום התואר השני, כך כשהמגייס יצר עמו קשר – לאחר התייעצות קלה עם אישתו, כמובן – החליטו השניים לצאת להרפתקאה ביחד.

בניגוד אליו, אלדר עבדה קשה מאוד ביחד עם שאר עובדי סנאפטו על הוכחת היכולות של החברה מול פייסבוק, ועמדה באתגרים שהוצבו על ידי הרשת החברתית. לאחר שנודע על כך שפייסבוק מעוניינת לרכוש את חברת הסטארטאפ הישראלית, הוחלט כי בנוסף לארבעת המייסדים המקוריים יעבור גם צוות המהנדסים, שימשיכו לעבוד על המוצר ולפתח את האפליקציה מהמשרדים הראשיים של פייסבוק. כשהוצעה לאלדר להיות חלק מהצוות שיעבור ביחד עם החברה לארצות הברית, היא הרגישה לטענתה כי חלון הזדמנויות בקריירה שלה נפתח, ואין לה אופציה לסרב.

בשמת אלדר

מזל טוב, עוברים דירה

לאחר שהשלב הקשה ביותר של להתקבל כעובדים ברשת החברתית היה מאחוריהם, הגיע הזמן לארוז את המזוודות ולהתחיל להגשים את החלום. אך כיצד עושים את המעבר מחברה ישראלית מקומית לעבוד באחת מהחברות הגדולות והידועות ביותר בעולם? קשטן מסביר כי האלמנט הכי מורגש זה העדר הישירות והבוטות הישראליות שלמדנו להתרגל אליה. "במידה ואחד מחברי הצוות טועה, במקום להגיד לו בפנים שהוא לא בסדר, עוטפים את הכל במיליון עטיפות", הוא מסביר.

עם זאת, השניים מבהירים כי אין שום השפעה של הלאום או ארץ המוצע בכל הנוגע ליחס אותו הם מקבלים, שכן פייסבוק היא חברה הכוללת בתוכה עובדים מכל העולם, רובם בגילאים 20-30. לצד הסבלנות למבטאים השונים, לפערים ברמות האנגלית ולתרבויות השונות מהן מגיעים העובדים, החברה דואגת לסביבה צעירה ואווירה קלילה, העוזרת לעובדים להתחבר ולהנות עם חבריהם לצוות ולקמפוס כולו.

בכל הנוגע לפתיחות בין העובדים, אלדר מסבירה כי פייסבוק שונה בנושא שיתוף המידע. "העובדים כולם נמצאים בחלל פתוח במטרה להיות מעורבים ולעזור לשתף מידע ביניהם, ובכל שישי מתקיים אירוע שבו כולם נפגשים ושואלים את מארק (צוקרברג) שאלות לגבי כל נושא שהוא. בנוסף, קצב העבודה כולו מהיר במיוחד, והמשפט "move fast and break things" שגור בפיהם של העובדים".

כשנשאלו השניים מהו המוצר האהוב עליהם ביותר ברשת החברתית, אמרה אלדר כי זהו ה-Graph Search. "מדובר בכלי מאוד חזק הן בתור מוצר המאפשר למשתמשים להצליב מידע בצורה איכותית ורחבה מבעבר, לצד היותו פיתוח טכנולוגי מאוד מורכב, חדשני ומעניין". עבור קשטן, מלבד החיפוש עליו עבד תקופה ארוכה, המוצר אותו הכי אוהב הוא הקבוצות. בעזרתן, יכול לנהל קשר יום יומי, סגור ומוגן עם קבוצות שונות מהחיים שלו. כך לדוגמה, יש לו קבוצה המונה את כל החברים הטובים, קבוצה של בני המשפחה, קבוצה של ישראלים הממוקמים בסן פרנסיסקו ועוד.

שלוש ארבע, לעבודה

למרות הפתיחות, ההבנה, הסובלנות והסבלנות שפייסבוק דואגת להרעיף על עובדיה, כמו בכל חברה גדולה ישנם אתגרים משמעותיים איתם נאלצים העובדים להתמודד מידי יום. כיאה לרשת החברתית הגדולה בעולם, מסביר קשטן שהאתגר הגדול ביותר הוא להבין את ה-Scale של העבודה הנוכחית – בקוד שרץ אצל למעלה ממיליארד משתמשים צריך להבין שכל מקרה קצה עתיד להתרחב, בצורה רחבה יותר ממה שהיינו רוצים להאמין. כך שכל תרחיש אפשרי יקרה – ואף יקריס את המערכת כולה, כך שעל העובדים להשקיע הרבה זמן חשיבה ועבודה במטרה לנסות ולהבין כיצד לבצע מספר תהליכים במקביל, וכיצד לזהות, לנתח ואף למנוע צווארי בקבוק אפשריים במערכת. על מנת לעשות זאת, על המפתחים השונים לזהות את הכלים וסביבות העבודה הפרודוקטיביות ביותר עבורם. 

עובדי פייסבוק | צילום: באדיבות יובל קשטן

עבור כל מי שחולם על קריירה ברשת החברתית המובילה בעולם, מסבירים קשטן ואלדר כי עם כל הכבוד לרקע, הנחישות והרצון הטוב של כולנו להתחיל לעבוד בפייסבוק, מדובר בתהליך לא קל – גם במידה וכבר קיבלתם זימון לראיון ראשוני או שפנה אליכם מגייס נלהב שהתלהב מפרופיל הלינקדאין שלכם.

שניהם מבהירים כי תהליך המיון של חברות אמריקאיות הוא ארוך, מורכב וקשה במיוחד. מדובר בתהליך הכולל ראיונות אישיים, ידע אלגוריתמי, עיצוב מערכות, ידע בסיסי במדעי המחשב ומומלץ לנסות להתכונן ספציפית לשאלות הרלוונטיות לחברה בה אתם מתראיינים. אחת מהשאלות החשובות שיש לשים אליהן לב, היא מדוע אתם רוצים להצטרף לחברה אליה אתם מתראיינים – מדובר בשאלה החוזרת על עצמה בכל הראיונות, וחשוב למראיינים לשמוע תשובות לא רק כנות, אלא גם מעניינות.

בנוסף, לצד הידע הטכני, ממליצים השניים לתרגל עם חברים ראיון בשפה האנגלית, שכן גם במידה ותדעו את כל התשובות אך לא תוכלו לנהל שיחה בסיסית בשפה – הידע שלכם לא יהיה שווה הרבה. "הדבר החשוב שצריך להבין, הוא שקיים ביקוש אדיר למהנדסים בחברות הייטק בארצות הברית, כאשר עבור רוב החברות חסרים אמצעים או אפילו זמן להגיע לגיוסים בארץ, למרות שיש להן מוכנות לממן את תהליכי הוויזה והמעבר הכרוכים במהלך", מסבירה אלדר.

הלובי במשרדי פייסבוק בפאלו אלטו | צילום: יח"צ

לכן, לטענתה מומלץ להתחיל להתראיין בחודשים דצמבר-ינואר, שכן ויזות עבודה מונפקות בארה"ב בחודש נובמבר בכל שנה. כיוון שמדובר בתהליך ביורוקרטי מורכב, על החברות האמריקאיות להגיש את הבקשה לויזה כחצי שנה מראש. כמובן שצריך לקחת בחשבון שתחילת העבודה תתכן רק לאחר שנה מהפניה הראשונית.

בנוסף, חברות אמריקאיות מעודדות התמחויות – כך שבמידה ואתם מחפשים עבודה לקיץ, רוצים לצבור נסיון בעבודה הראשונה או אפילו מחפשים כיוון אפשרי להתפתח בו, מומלץ לשקול הגעה לחברה למטרת התמחות. ההתמחויות, האורכות כ-10 שבועות מאפשרות לכם טעימה מהחברות הללו, ולרוב מהוות מסלול כניסה נוח יותר למשרה מלאה, בשל ההיכרות המקצועית והאישית שנוצרת בעת ההתמחות.

לידיעה המקורית

כתבות נוספות מניוזגיק:

עושים סוף לשיחות טלמרקטינג אוטומטיות
הבית הלבן ישקיע 100 מיליון דולר במיפוי המוח האנושי

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן