Forbes Israel Logo

רחוק ואיכותי: כך תהפכו את הטיול במזרח לחוויה אותנטית, אסתטית, מענגת ועשירה

רבים מהמטיילים המבוססים והאמידים יותר מביעים פעמים קרובות סקרנות אדירה ורצון עז לטייל ביבשת אסיה – אחת מפנינות התיירות המסקרנות והיפות בעולם. המקדשים, השווקים, מטעי התה והפארקים הלאומיים זכו לשם כלל עולמי כאטרקציות תיירותיות אוצרות נשימה – ובצדק רב. אך רבים מאותם אנשים מביעים לצד כל אלו גם חשש מסוים, שכן הטיולברבות ממדינות היבשת נחשב ל"מאתגר" עבו התייר המהוגן. אך מסתבר כי הימים האלו חלפו כבר ממזמן.

בניגוד לחששם של המטיילים האמידים כי ימצאו עצמם במלונות מעופשים עם רמת היגיינה בעייתית לאחר שאכלו את ארוחת הצהריים בדוכן מקומי מאחורי השוק, מסתבר כי תחום תיירות היוקרה הלך וצבר תאוצה במדינות אסיה במהלך השנים האחרונות. התושבים המקומיים הבינו שכדי למשוך את הכסף הגדול – עליהם למשוך את אלו שמחזיקים בו. ואותם אנשים מעוניינים, לרוב, להגיע בסוף היום למלון יוקרה מפנק במיוחד, לאחר שסעדו במעסדה מתאימה. 

אלו הן כמה מהאפשרויות היוקרתיות והמפנקות ביותר שתוכלו למצוא כיום במדינות המזרח הרחוק.

יפן: להריח את הפרחים

מחירי לינה אקסקלוסיבית: 400 עד 800 דולר ללילה

עונה מומלצת: סוף מארס־תחילת אפריל

עבור כל מי שרגיש לאסתטיקה, מתרגש מיופי ומעריץ גימור ברמה גבוהה – טיול ליפן הוא בגדר חובה. יפן אמנם מדיפה ניחוח של עדינות אסייתית, אבל היא מודרנית ומתקדמת יותר מכל מדינה אחרת בעולם. הרכבת ביפן לעולם לא מאחרת, אריזות המוצרים נעימות לעין ופרקטיות במידה שווה, והשירות – מעבר לכל דמיון.

אז נכון, מרבית האנשים יענו לכם ברחוב באנגלית מעט רצוצה, אבל במלונות הגדולים לא תתקלו במגבלות שפה. ושם, אם תשאלו, למשל, איך להגיע למסעדה מסוימת – תקבלו בנוסף לתדפיס מפת הגעה, גם פירוט מודפס של תוכן התפריט, המחירים (שנעים בין 25 ל־200 דולר), ושעות הפתיחה. אם בכל זאת נתקעתם ואתם זקוקים לסיוע של העוברים ושבים ברחוב, מומלץ לכתוב להם את השאלה על דף. תתפלאו, זה עובד.

הסעודה האחרונה

הטיולים ביפן סובבים לרוב ערים גדולות, מקדשים וגנים יפהפיים. עונה מומלצת לטיול היא תחילת אפריל, כאשר פריחת הדובדבן בשיאה (ביפן מגדלים זנים מיוחדים של דובדבן, אשר מניבים פרחים נפלאים, אך לא נותנים פרי). חובבי הליכה ייהנו ממסלולים בעמק קיסו, קמיקוצ'יוקומנו. גם האי מיאג'ימה מציע מסלול הליכה מרשים של כמה שעות מתחת לעצי הדובדבן, לאורך הים. אבל שימו לב: בחודשים האלה גם היפנים עצמם יוצאים לחופש כדי לראות את ה"סקורה" (השם היפני לפריחת הדובדבן), ולכן כדאי להזמין מלונות הרבה זמן מראש. כשהיפנים עטויי קימונו ססגוניים שוטפים את הגנים ומתהלכים בינות לפרחים – המחזה הוא לא פחות ממרהיב.

כדי לחוש באמת את יפן המסורתית, מומלץ ללון במלון "ריוקאן", שהוא מלון יפני מסורתי עם מעיינות חמים. מחירה של לינה אקסקלוסיבית ביפן מתחיל ב־400 דולר ויכול להאמיר עד לכ־800 דולר. אמנם קיימים ריוקאנים עם מיטות מערביות, אבל במרבית המלונות הללו הלינה היא על מזרון שפרוש על ה"טטאמי" (רצפת קש מסורתית). במלונות הללו תמצאו חדרים מעוצבים להפליא, כולל דלתות הזזה מנייר וסידור פרחים עונתי. לריוקאן יש מעיינות חמים פרטיים, ולטובים שבהם יש גם בריכה חיצונית מעוצבת בתוך גינה, הנקראת "רוטמבורו". הרחצה היא בעירום, גברים ונשים בנפרד. כמו כן, ניתן להזמין חדר עם אזור רחצה פרטי.

הר פוג'י ביפן | צילום: shutterstock

בערב מוגשת בריוקאנים ארוחה פרטית ממיטב המוצרים העונתיים המיוצרים בסביבה. הארוחה הזאת היא גאוותם של הריוקאנים. כלל האצבע שלהם: ככל שזה יקר יותר, זה טוב יותר (אגב, כלל זה תקף לגבי רוב הדברים ביפן), ואל תופתעו אם תמצאו את עצמכם בארוחה הכוללת 25 מנות שונות. בבוקר לעומת זאת, אתם יכולים לשכוח מקפה ומאפה. במקומם תקבלו ארוחת בבוקר מסורתית הכוללת מרק מיסו, אורז, אצות, סלמון בגריל וסלט קטן. אין פלא שכל היפנים רזים ולנשים עור מושלם. בהקשר זה, בכל ריוקאן מעיינות חמים בעלי איכויות מרפא שונות – אחד טוב לעור, אחר נגד כאבים ושלישי מסייע להרפיית שרירים.

אגב, תמורת 2,500 דולר תוכלו לשזוף את עיניכם בנעשה בטוקיו מן האוויר, בטיסה פרטית במסוק מעל שמי העיר. בטיול ביפן אפשר לשלב גם שיעורי בישול, שיעורי קליגרפיה (כתיבה עם מכחול), שזירת פרחים ואפילו קדרות, במחירים שנעים לרוב בין 70 ל־120 דולר. תמורת כ־1,500 דולר תוכלו אף להזמין גיישה פרטית לארוחת ערב משותפת במועדון שבו היא עובדת.

(עירית להב)

דרום הודו: מפלט אקזוטי

מחירי לינה אקסקלוסיבית: 180 עד 400 דולר ללילה
עונה מומלצת: אוקטובר עד מארס

מה עולה בדמיונכם כשאתם חושבים "הודו"? זרקו אסוציאציות. צבעוניות, רוחניות, לכלוך, אוכל מתובל, מקדשים, עוני? הכל נכון. אבל גם שגוי. לדבר על "הודו" זה כמו לדבר על "אירופה": מדובר במרחב עצום, המאופיין בנופים שונים ומכיל בתוכו עושר רב של דתות ותרבויות. אין "הודו" אחת. לכל אזור בתת־היבשת יש מאפיינים הייחודיים לו. ואחד האזורים המרתקים, המיוחדים, הנעימים והמומלצים ביותר לטיול הוא הדרום העמוק של הודו, שמציע חוויה אותנטית, מפנקת ועשירה.

אם לדייק, מדובר בשלוש המדינות בקצה הדרומי ביותר של המדינה: קרנטקה, קרלה וטמילנאדו. בשלושתן יחד חיים כ־150 מיליון איש וגודלן הכולל הוא פי 12 משטחה של ישראל. בקרב התיירות הגיאוגרפית הישראלית השמועה על המקום המסתורי והאקזוטי הזה עוברת מפה לאוזן, ובשנים האחרונות הוא מתחיל להפוך ליעד מבוקש המכיל בתוכו חוויה אנתרופולוגית ואסתטית רבת־עוצמה.

יתרון לא פחות חשוב לטיול באזור זה הוא התנאים. הטיול בדרום הודו מלווה ברכבים נינוחים ומרווחים ובבתי מלון מהסרטים. ממלונות פאר מסוגננים של רשת הטאג' היוקרתית (כ־270 דולר ללילה) ועד מלונות בוטיק אקולוגיים (חמישה כוכבים), הפרושים במרחב עטוף טבע וצמחייה טרופית (270 עד 400 דולר באורנג' קאונטי, 180 עד 280 דולר בקוקונט לגון). המתארחים באזור יכולים להתענג על שיט מפנק, לינה בבית סירה וארוחות המבושלות על ידי שפים מקומיים, בעלות שנעה בין 100 ל־300 דולר. אופציות נוספות: קורס בישול אותנטי, טיפולי איורוודה ושיעורי יוגה (45 דולר), או טיסה בכדור פורח (250 דולר).


מקדש הינדי בעיר מדוראי בדרום הודו | צילום: shutterstock

מה עוד מייחד את הדרום העמוק של הודו? המרחבים העירוניים והכפריים נקיים יותר בהשוואה לשאר המדינה, אחוז המשכילים גבוה יותר, המצב הכלכלי של תושבי הדרום טוב יותר ושם גם נמצאת בירת ההייטק של הודו – בנגלור. הדרום גם נחשב לאזור המסורתי ביותר במדינה כולה, והוא מנוקד במקדשים ססגוניים ומרהיבים ביופיים, המקיימים פסטיבלים רבים, הרחובות מלאים בדוכנים המוכרים סידורי פרחים כמנחות למקדש, והבגד האופנתי ביותר – היום, כמו לפני מאות שנים – הוא הסארי העשוי משי צבעוני, המבהיק באור השמש הטרופית.

אדמת דרום הודו ידועה בעושרה ובפוריותה. גדלים שם אננסים, עצים שופעי בננה, קוקוס, פפאיה, קשיו ומנגו. מטעי הקפה והתה הרבים ומבחר התבלינים הוציאו את שמה של הודו למרחקים. במדינת קרלה (שפירוש שמה הוא "ארץ הקוקוסים"), נמצאים "המים הסכורים": רשת של תעלות, נהרות, אגמים ומפרצים, המשתלבים יחד לכדי כ־1,000 ק"מ של דרכי מים טרופיות מרהיבות, הזורמות בין שלל עצי קוקוס ואיים מיושבים קטנים. הפלגה פרטית בהן מאפשרת להציץ לחיי הכפר, שלא השתנו מאות בשנים. קרלה ידועה גם בבתי הסירה המפנקים שלה, המכילים עד שלושה חדרי שינה ממוזגים, מצוידים בחדר רחצה פרטי וחלון גדול אל תעלת המים, סלון משותף רחב המשקיף אל הנוף הירוק סביב ומטבח צמוד עם שף פרטי שמבשל ממיטב מטעמי המקום.

(מורן קושניר)

וייטנאם: נפתחת לעולם

מחירי לינה אקסקלוסיבית: 600 עד 2,600 דולר ללילה
עונה מומלצת: העונה היבשה: מאמצע נובמבר עד אפריל

במשך שנים רבות הסתגרה וייטנאם בפני העולם. למעשה, רק בעשור האחרון היא חושפת לעיניים משתאות את השילוב הייחודי של טבע עוצר נשימה ופסיפס אנושי מרתק הגלום בה. המטיילים במדינה זוכים למסע מרתק בין שרידים מפוארים של תרבויות עתיקות, דתות ואמונות, נופים טרופיים, נהרות מבושמים ומקדשים מסתוריים בלב הג'ונגל.

בבירת וייטנאם, הלא היא האנוי היפהפייה, תוכלו ליהנות מסיורים עשירים, מופעי בובות המים המסורתיים, כמו גם טיול בהו צ'ין מין סיטי (סייגון), הציורית והסואנת. המלצה חמה נוספת: אל תפספסו את ההזדמנות לשוט בסירה היוקרתית במפרץ האלונג, Violet. המחיר: החל ב־620 דולר לזוג, לשיט כולל לינה ללילה אחד.

פעילויות אטרקטיביות נוספות כוללות את רכבת הלילה היוקרתית Victoria, שתיקח אתכם מהאנוי לסאפה, השוכנת על הגבול שבין חבל יונאן שבסין לבין וייטנאם. מחירו של קרון פרטי לזוג: החל מ־580 דולר לאדם, לכרטיס הלוך וחזור. בסאפה, עיירה צפונית, יפהפייה והררית, תוכלו להתרשם ממגוון של שבטים ותרבויות קדומות, אשר שימרו את אורחות החיים המסורתיים. הטיולים באזור כוללים, בין היתר, ביקור בכפרים מקומיים, טיולי הליכה בנופים עוצרי נשימה ושילוב של שווקים צבעוניים המהווים מוקד משיכה לבני הכפרים באזור.

מלון Six Senses Ninh Van Bay | צילום: באדיבות המלון

אפשרות מפתה במיוחד היא לשלב חופשה מפנקת בכפר נופש יוקרתי, הממוקם על חוף בתולי, בקרבת העיירה הקטנה ומלאת האווירה הוי אן. ב־The Nam Hai Resort תוכלו להתענג על מסעדות גורמה, שירות באטלר פרטי שיבטיח שכל משאלותיכם יתגשמו, ואם ידיכם משגת, גם בבריכה פרטית בווילה שבה אתם משתכנים. המחיר: החל ב־600 דולר ללילה. אם באיזשהו שלב תחליטו לצאת מסיבה כלשהי מהווילה שלכם, תוכלו ליהנות בהוי אן משיעור בישול בטכניקות מקומיות ולרכוש בגדים בתפירה אישית ב"עיר החייטים".

אופציה נוספת היא לנפוש במלון בעיר החוף נהטראנג, שזכתה לאחת מתפאורות הנוף היפות ביותר: תצורות סלע מרשימות המשקיפות לים סין הדרומי, חוף עם חול לבן והרים נישאים מאחור. הסגנון האדריכלי משקף את המסורת של וייטנאם ובמקום וילות פרטיות שחלקן ממוקמות על קו החוף הסלעי וחלקן על צלע הגבעה. במלון Six Senses Ninh Van Bay תזכו לשירות קשוב וחוויית נופש איכותית, בשילוב ספא משובח, ואם תבחרו בכך גם בווילה עם בריכה פרטית. המחיר: החל ב־850 דולר ללילה.

הכתבה המלאה מופיעה בגליון אוגוסט של מגזין פורבס

– לרכישת מנוי למגזין פורבס ישראל

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.