Forbes Israel Logo

רמי לוי לפורבס: “הכל הפוך – לא קיבלתי הטבות, ניסו לסחוט מאיתנו”

הבוקר עיכבה היחידה הארצית לחקירות הונאה במשטרה, להב 433, את איש העסקים ומדליק המשואה רמי לוי לחקירה, יחד עם ראש מועצה מקומית מאזור המרכז, מנהל עיתון מקומי מאותה מועצה ואיש עסקים נוסף, בחשד לביצוע עבירות של מרמה והפרת אמונים. סדרת המעצרים הבוקר הגיעה לאחר מספר חודשים של חקירה סמויה.

בריאיון שהעניק לפורבס ישראל לקראת פרסום דירוג עשירי ישראל 2017 בשבועות הקרובים, התייחס לוי גם לחשדות המוטחים כלפיו. "הכל שטויות. אין כלום ולא היה כלום. כל מה שאומרים – הכל הפוך", טען.

הפרשה עוסקת בהתנהלותה של המועצה המקומית אל מול לוי, בעליו של קניון חדש שנבנה בשטחה, ואל מול העיתון, המסקר את הרשות. על פי החשד, בגין קירוי הקניון חויבו לוי ושותפו בבעלות על הקניון בתשלום היטל השבחה על הנכס, אך למרות שהמועצה המקומית היא שהיתה אמורה ליהנות ממירב כספי ההיטל, ראש המעוצה ובכירים מטעמו התערבו בהליך השמאות ותמחור ההיטל בניסיון להפחיתו. קדמה לכך העסקתה של אשת ראש המועצה כמנהלת השיווק של הקניון.

רמי לוי | צילום: יוסי אלוני

בראיון לפורבס טען לוי שהוא חויב במס שבח, ורק ניצל את זכותו לערער. ״אני יכול לא לשלם מס שבח? זכותי לערער וזה מה שעשיתי. לא קיבלתי שום הטבות. היקשו עלינו וניסו לסחוט מאתנו דברים שבכלל לא הגיעו להם. כל ההכפשות האלה נגד ראש המועצה הן משהו פנימי בין הקואליציה והאופוזיציה, שמנסה לפגוע במקור פרנסתה של האישה, שהיא בכלל לא אשתו, אלא גרושתו של ראש המועצה״.

האזינו לרמי לוי מתייחס לאישומים נגדו:

עם היוודע דבר עיכובם של הארבעה לחקירה, עוד בשעות הבוקר, הופסק המסחר במניית רמי לוי. בהמשך, מיהרה החברה לשחרר הודעה לבורסה, שבה נכתב בין היתר כי "רמי לוי בעל השליטה בחברה עוכב הבוקר לחקירת משטרה, זאת בקשר עם נכס המצוי בבעלות פרטית של בעל השליטה בחברה בשותפות עם אדם נוסף. הנכס אינו חלק מנכסי החברה ואינו בבעלותה. החשדות הנחקרים הן לעבירות מרמה והפרת אמונים לכאורה, המתנהלת כנגדו וכן כנגד ראש מועצה מקומית ושלושה נוספים". מניית החברה נסחרת בירידות של כ-5.8% נכון לשעה זו.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.