Forbes Israel Logo

רפורמה בנדל"ן? משה כחלון מונה ליו"ר מועצת מינהל מקרקעי ישראל

האם אנו צפויים לראות מהפכה בשוק הדיור בישראל? שר התקשורת הפורש משה כחלון מונה הערב ליו"ר מועצת מנהל מקרקעי ישראל, כך הודיע מטה הליכוד. מטרת המינוי היא להפחית באופן משמעותי את מחירי הדיור בארץ. 

במסיבת עיתונאים משותפת הודיע ראש הממשלה על מינוי כחלון אולם השופט אליקים רובינשטיין אסר לשדר את האירוע בטענה כי מדובר בתעמולת בחירות. 

משה כחלון | צילום: מרק ישראל סלם

עד היום החזיק בתפקיד יו"ר מועצת מקרקעי ישראל שר השיכון. כחלון יחליף את השר אריאל אטיאס. מועצת מקרקעי ישראל היא הגוף האחראי על המדיניות הקרקעית, שלפיה ינוהלו מקרקעי ישראל. כמו כן המועצה מפקחת על פעילותו של המנהל וקובעת את תקציבו. 

במסגרת תפקידיו כשר התקשורת וכשר הרווחה בממשלת נתניהו הציע כחלון הצעות חוק רבות כגון: תיקון לחוק הבנקאות הקובע הסדרים חדשים בדבר הפיקוח על עמלות הבנקים, חוק האוסר על העברת כלי רכב לשטחי הרשות הפלסטינית לשם תיקונם, חוק המסדיר את פעילותם של בנקים לדם טבורי, חוק האוסר על מתן רישיון נהיגה למי שהורשע בעבירות סמים בשנה הראשונה שלאחר הרשעתו, וחוק המקנה הנחה בתעריף החשמל לקשישים הנסמכים על קצבת הבטחת הכנסה.

בנוסף אחראי כחלון על ביצוע שינויים מרחיקי לכת בשוק התקשורת המקומי, שנועדו בין היתר להגברת התחרות. בענף הסלולר הוענקו רישיונות הפעלה למפעילים וירטואליים (MVNO), הוזלו דמי הקישוריות ב-74% החל מתחילת 2011, והוכרז על מכרז לבחירת מפעיל מלא חמישי, בו זכה גולן טלקום.

נשיא התאחדות בוני הארץ ניסים בובליל בירך על מינוי כחלון ואמר: "ממשלת ישראל ניסתה לטפל במצוקת הנדל"ן בשנים האחרונות ללא הצלחה זאת בשל פיזור הסמכויות לטיפול בענף בין משרדי הממשלה השונים ללא תאום ושילוב ידיים בדרך לפתרון הנחוץ. העברת המנהל בראשות כחלון למשרד ראש הממשלה הוא מהלך שיאפשר אחריות אישית של ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו על המתרחש בענף ועל שיווק מהיר של קרקעות שיאפשרו את הגדלת מלאי הדירות. כחלון הוכיח את יכולתו לטפל בבעיות מבניות בענפים כמו ענף הסלולר אני מקווה שיצליח לפתור גם את הבעיה המבנית של ענף הנדל"ן. על מנת להשלים את המהלך רצוי היה כי משרד ראש הממשלה ייקח תחת אחריותו גם את מנהל התכנון וזאת על מנת לאפשר טיפול הוליסטי בענף".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.