Forbes Israel Logo

רק בברלין: מבשלת בירה הופכת למתחם הסטארטאפים הכי חם בעיר

בניין מוזנח ששימש במשך שנים כמבשלת בירה מקומית וניצב צמוד למקום שבו עמדה חומת ברלין הפך בשנים האחרונות לאחד ממתחמי הסטארטאפים התוססים בעיר, ולכזה שמהווה השראה ללא מעט ערים נוספות באירופה. יזמי נדל"ן זיהו את הפוטנציאל של המבנה הנטוש ולפני שלוש שנים נולד "Factory", מתחם חללי עבודה שרחוק מלהיות WeWork, מיינדספייס ודומיהם ומציג במידה רבה אבולוציה נוספת במתחמי העבודה.

פקטורי מציג מודל פשוט: שלמו 50 יורו ותהפכו לחלק מקהילה שמונה אלפי יזמים, תיהנו מחלל עבודה, חדרי ישיבות, WiFii, מטבח מאובזר וכניסה חופשית לאירועים שמקיים המקום. נשמע כמו WeWork? אז זהו, שממש לא.

סטארט-אפיסטים במתחם | צילום: אתר Factory

הרעיון פה הוא לא לשמש רק חלל עבודה, ויעיד על כך הסכום הזעום שמשלמים יזמים שלוקחים חלק בקהילת פקטורי. הרעיון שמאחורי היוזמה הוא בראש ובראשונה לייצר נטוורקינג איכותי וממוקד לקהילה סגורה שיוצר המתחם ושלא כל אחד יכול להתקבל אליה. כ-250 בקשות מוגשות למתחם מדי חודש, בודדות מהן מתקבלות לבסוף, על בסיס מקום פנוי ותהליך סינון קפדני. המתחם מארח במקביל גם חברות הייטק שונות כמו SoundCloud, מוזילה ואובר, ועד לא מזמן הקדיש קומה שלמה לטוויטר, שנטשה לאחרונה אחרי ששינתה אסטרטגיה והחליטה לצמצם משמעותית את כוח האדם שלה באירופה. אז כיצד ניתן להציע את כל זה ליזמים תמורת 50 יורו בחודש לאדם? ובכן – החברות הגדולות שמתארחות שם משלמות 500 יורו לחודש לאדם וממנות את הפעילות של היזמים באופן עקיף.

אחת החברות הגדולות והמוכרות שהתארחו ב-"Factory" עד לא מזמן היא טוויטר, שבין היתר ניהלה את הפעילות שלה במספר מדינות ממשרדים ששכרה שם, במטרה לעקוב מקרוב אחרי סטארטאפים שייתכן שיוכלו להועיל לה. אלא שבשל קשיים אליהם נקלעה רשת המיקרובלוגינג לאחרונה, היא החליטה לסגור את הפעילות שם ולפטר חלק ניכר מעובדיה. הקומה שבה התארחה טוויטר עוברת בימים אלו שיפוץ וצפויה להיפתח מחדש במאי, ואז תארח יזמים נוספים במתחם ותציע עוד חדרי ישיבות וחללים לרווחת הקהילה שלה.

הביקור שלנו בפקטורי בברלין התקיים השבוע ביום שטוף שמש וכשהמקום מלא עד אפס מקום. בשאלה שהפנינו ל-CRO של החברה, ניקולאס רוהרוצ׳ר (Niclas Rohrwacher), בנוגע להתרחבות לערים נוספות בגרמניה או בעולם, הסביר רוהרוצ׳ר שלייצר קהילה עם רשת קשרים ענפה וחזקה כל כך הוא מודל שקשה מאוד להעתיק למקומות נוספים, ושלפחות בשלב זה לא נבחנת האפשרות להקים סניף נוסף של פקטורי במקום אחר בעולם.

לכתבה בגיקטיים

עוד בגיקטיים:

רשמית: הרחפן המתקפל הטוב בעולם בדרך לישראל

האקרים ניצלו פרסומות בג'רוזלם פוסט כדי לתקוף חברי פרלמנט גרמניים

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן