חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

שדה התעופה תמנע: יציקות בטון אחר חצות

שנתיים לאחר שהונחה אבן הפינה, על ידי רונה רמון ושר התחבורה ישראל כ"ץ, בלב הערבה צוברת ההקמה של שדה התעופה הבינלאומי על שם אילן ואסף רמון תאוצה וצורה בקווי המתאר ובמבני התעופה.

בלב הערבה רואים כבר את השלד של מגדל הפיקוח, את עמודי אזור התמך, את שלד הטרמינל, את שלד תחנות כיבוי האש ובעיקר רואים את המסלולים ורחבות החנייה של המטוסים.

פרויקט תשתיות מורכב וייחודי זה בלב המדבר נבנה בתנאי מזג אוויר קשים, בחום הכבד ובהתאמת בנייה לתנאים הקיצוניים. שדה התעופה נקרא על שם אילן ואסף רמון ז"ל ונבנה 19 ק"מ צפונית לאילת. בכל יום מציב המדבר והשטח אתגר חדש שצץ ומצריך התמודדות ומציאת פתרונות הנדסיים ייחודיים ובכלל זה יציקות בטון רק בלילה.


עבודות הבנייה באתר. מימין – מגדל הפיקוח | צילום: 

מכרז בידוק ביטחוני

מספר רב של קבלנים פרוסים ברחבי האתר: קבלן עבודות תשתית, סליליות ורחבות בטון למטוסים ולמסלולים, קבלן המבצע עבודות מבנים, קבלן כבישים המבצע את כל העבודות על כביש 90, הכוללות הקמת גשר ומערכת ניקוז. בחודשים הקרובים יושלם הגשר ותתחיל להתבצע חפירה למוביל מי שטפונות שינקז את מי הוואדיות בשטח ממערב לכביש 90, לאחר שהושלמה העתקת קווי מקורות, קווי החשמל וקו קצא"א.

רשות שדות התעופה נמצאת ערב פרסום מכרז לבניית מערכת HBS – מערכת בידוק ביטחוני של המזוודות. במקביל מבוצעת פעילות להסמכת השדה לקבלת רישיון מרשות התעופה האזרחית.

שדה התעופה בתמנע ממוקם כ-19 קילומטר צפונית לאילת וישמש שדה תעופה פנים ארצי שיחליף את השדות הקיימים היום באילת ובעובדה. בנוסף, עתיד השדה לשמש שדה בינלאומי של מדינת ישראל, בעיקר לטיסות לאירופה וממנה וייתן מענה לכ-2 מיליון נוסעים בשנה. השדה החדש יכלול טרמינל נוסעים, מקומות חנייה למטוסים, מסלול המראות, מגדל פיקוח חדיש, אזורי תפעול, חנויות נוחות, מערך של כבישים ומגרשי חנייה.


וכך זה יראה כשיושלמו העבודות

פוטנציאל תיירותי

כל ההיבטים המבצעיים של תכנון השדה תוכננו ואושרו על ידי יועצים בינלאומיים ואושרו על ידי רשות התעופה האזרחית. השדה יעמוד בסטנדרטים של בטיחות ובתקנים המחמירים ביותר של רשויות התעופה בעולם. בעיר אילת מעריכים, כי בהקמת שדה התעופה החדש בתמנע קיים פוטנציאל תיירותי גבוה לפיתוח העיר ואזור הדרום.

"הקמת נמל התעופה חיונית לפיתוחם של נתיבי האוויר בישראל ולישראל וממנה", הסביר מנכ"ל רשות שדות התעופה, יעקב גנות, בהתייחסו להקמת השדה בתמנע. "הנמל החדש יהיה אבן שואבת ליצירת אלפי מקומות עבודה במישרין, בכללם בתעשיית התיירות והנופש, התחבורה והשירותים".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן