Forbes Israel Logo

שובו של הפלייסטיישן: סין עומדת לבטל איסור בן 13 שנים על השימוש בקונסולות משחקים

נראה כי סין עומדת לסיים בקרוב חרם ארוך שנים על אחד מהמוצרים המבוקשים ביותר במדינה – משחקי הווידאו. לאחר איסור של 13 שנים, צפויה סין לאשר ייצור ומכירה של קונסולות ומשחקים של חברות זרות ברחבי המדינה. אך למרות החדשות המשמחות, הגיימרים הסינים יאלצו לחכות עוד זמן רב עד שיוכלו לשחק במשחקים לוהטים מהמערב כמו GTA למשל.

הממשלה שחררה לאחרונה פרטים ספציפיים לגבי מה ניתן יהיה לעשות בתעשיית משחקי הווידאו. כצפוי, כל המשחקים יאלצו לעבור בחינה תוכנית על ידי השלטונות לפני שיאושרו לשימוש ורשימת האיסורים היא ארוכה ופתוחה לפרשנות, אך באופן כללי היא כוללת את כל המשחקים המציגים אלימות או פשיעה, משחקים המערבים הימורים ואף משחקים בהם מוצגות מפות בהן אזורי מחלוקת לא משויכים לסין.


בקרוב בסין? צילום: shutterstock

יחד עם זאת, יש כמה סיבות לאופטימיות: ראשית, הבחינה תעשה על ידי סוכנות של ממשלת שנחאי ולא על ידי משרד התרבות הסיני. לא ברור כיצד יוערכו המשחקים על ידיה, אך על פניו נראה כי הגישה תהיה שמרנית פחות מזו של המשרד הלאומי. למעשה כל תהליך האישור יהפוך לפשוט וקצר הרבה יותר: החלטה על כל משחק תימסר תוך 20 יום מהגשת הבקשה, ועדכונים קטנים יאושרו מידית. בנוסף, החוק קובע כי לגבי המשחקים שהפצתם לא תאושר, יהיה על הסוכנות לפרסם את הסיבות להחלטה, כך שמפתחי המשחקים יוכלו להתאים בחלק מהמקרים את המשחקים לקהל הסיני, לפי ההערות.

בשורה התחתונה, אלה נשמעות כמו בשורות טובות מאוד ליצרניות המשחקים, אך מידת המהפכנות של המהלך תימדד בסופו של דבר לפי מידת הצנזורה שתוטל על המשחקים. אם יאושרו מרבית המשחקים הפופולריים במערב, הדבר יגרור שינוי משמעותי בתרבות הפנאי הסינית ובאסטרטגיית ההפצה של חברות המשחקים, אך אם תופעל מדינות צנזורה שמרנית, הדבר יהווה שינוי מינורי בלבד.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.