Forbes Israel Logo

שוברות שיאים: דנמרק מציגה את הדור הבא של טורבינות הרוח

טורבינת רוח מפלצתית במיוחד שממוקמת באוסטרליד (Osterlid), דנמרק, הצליחה לשבור שיא בהפקת אנרגיה ליממה אחת – 216 אלף קילוואט לשעה, מספיק כדי לכסות את צריכת האנרגיה של בית אמריקאי ממוצע למשך 20 שנה.

האירוע ההיסטורי נערך בתחילת חודש דצמבר של שנה שעברה במהלך סדרת מבדקים, אז הפיקה טורבינת הרוח 215,999.1 קילוואט לשעה במשך יממה. בכך היא שברה את השיא הקודם, שנקבע על ידי גרסה ישנה יותר של אותה טורבינת רוח משנת 2014.

פוטנציאל רב שלא ממומש. טורבינת V164 בדנמרק

יש סיבה טובה לכך שטורבינת הרוח הזו, שנקראת V164, קיבלה את הכינוי "מפלצתית" – ראשית כל, גובהה עומד על 720 רגל, שהם בערך 220 מטר (גבוהה ממגדלי עזריאלי). בנוסף, משקלם המצטבר של שלושת להבי המתכת שמחוברים אל טורבינת הרוח הזו עומד על לא פחות מ-35 טון. אורך כל אחד מהלהבים הללו 262 רגל (80 מטר), מה ששווה באורכו לתשעה אוטובוסים. בעת סיבובם הלהבים מכסים שטח של 227,380 רגל רבוע, או במלים אחרות 21 אלף מטרים רבועים, כלומר בערך בגודלו של גלגל הענק המפורסם של לונדון.

צפו: הקמת הטורבינה בדנמרק

דנמרק ממשיכה להוביל את תחום הפקת האנרגיה באמצעות רתימת כוחה של הרוח. בשנת 2015 דנמרק רשמה לעצמה הישג כאשר ההספק של טורבינות הרוח שלה התעלה על דרישת האנרגיה הארצית. על אף זאת, הפקת אנרגיה ירוקה עדיין נחשבת תעשייה קטנה מאוד ברחבי אירופה ויקח זמן עד שהיא תגדל ותתפשט ברחבי העולם לרמה שתוכל להחליף את מקורות האנרגיה המזהמים. אמנם לא בטוח שאנרגיית רוח לבדה תספיק כדי לענות על הצרכים של האנושות, אבל אם לשפוט על פי השיא שנשבר לאחרונה אפשר בהחלט להגיד כי יש לה פוטנציאל רב שאינו ממומש.

לכתבה בגיקטיים

עוד בגיקטיים:

קורה: מפתח מחק בטעות את בסיס הנתונים של הסטארטאפ שלו

הדלפה חדשה מציגה מאפיין די משונה בגלקסי S8

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן