חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

שוב נוגסת בתפוח: גוגל עקפה את אפל בתחום האפליקציות

תעשיית האפליקציות ממשיכה לצמוח. על פי דוח שפורסם על ידי חברת המחקר העסקית הבינאלומית קנאליס, נראה כי כך ההכנסות בשוק האפליקציות ברבעון הראשון של 2013 הסתכמו ב-2.2 מיליארד דולר, עלייה של 9% לעומת הרבעון הקודם. 

במהלך הרבעון הראשון של השנה נרשמו ברחבי העולם 13.4 מיליארד הורדות של אפליקציות במכשירי המובייל השונים, זינוק של 11% לעומת הרבעון האחרון של 2012. מתוך ארבע חנויות האפליקציות, מובילה האפ סטור של אפל עם 74% מסך ההכנסות ומשאירה את גוגל פליי, וינדוס פון סטור ובלאקברי וורלד הרבה מאחור. עם זאת, על פי הדוח, דווקא חנות האפליקציות של גוגל הייתה הפופולרית ביותר עם 51% מסך ההורדות ברבעון. 

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

על פי ההערכות קנאליס, חנות האפליקציות של גוגל צפויה להיות הראשונה שתגיע למיליון אפליקציות עד חודש יוני הקרוב. באפ סטור של אפל יש נכון להיום 775 אלף אפליקציות. 

גוגל | צילום: רויטרס

לדברי האנליסט הבכיר בקנאליס טים שפרד, "כיום נחשבות גוגל פליי והאפ סטור בראש רשימת חנויות האפליקציות. הווינדוס פון סטור והבלאקברי וורד לא מהוות עבורן אתגר בשלב זה. אולם, בהתחשב בכל השינויים שעובר עולם המובייל, לא כדאי להתעלם מהן". 

למרות העובדה שחנויות האפליקציות של מיקרוסופט בלאקברי עדיין נחשבות קטנות יחסית ליריבות הגדולות בשוק, נראה כי הן צומחות בקצב מהיר למדי. כך למשל בחנות האפליקציות של בלאקברי יש כיום 100 אלף אפליקציות, זאת לעומת 70 אלף יישומים שהוצעו להורדה בתחילת דרכה. להערכת האנליסטים, מכשיר הסמארטפון החדש של החברה עשוי להביא לגידול בכמות האפליקציות ובקצב ההורדה שלהן. 

בנוסף, גם מיקרוסופט מראה צמיחה בתחום ובזכות שותפויות עם חברות כמו נוקיה היא עשויה לשנות את מעמדה לחיוב. אולם, שתי החברות עדיין צריכות לעבוד הרבה על מנת להפוך את פלטפורמת יצירת האפליקציות שלהן לאטרקטיביות יותר מהאחרות בשוק עבור מפתחים. 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן