Forbes Israel Logo

שוויים של ליאורה ודורון עופר לאחר ההחלטה – כ-2.5 מיליארד כל אחד

החלטת בית המשפט לענייני משפחה בתל אביב – שפורסמה לקראת סוף השבוע ואשררה את צוואתו האחרונה של המיליארדר המנוח יולי עופר – הופכת את בתו ליאורה עופר לא רק לאחת הנשים החזקות והמשפיעות במשק – אלא גם לאחת הנשים העשירות בישראל. על פי הצוואה יועברו לליאורה מניותיו של אביה בחברת האחזקות "עופר השקעות".

מקורבים לבני המשפחה טוענים, כי מימוש הצוואה יוצר מצב שתוכנן מראש על ידי האב יולי עופר – להוריש את הונו בחלקים שווים לשני ילדיו – ליאורה ודורון עופר. במהלך השנים בעודו בחיים העביר האב נכסים רבים לבנו דורון ואף מינה אותו לעמוד בראש עסקיו. אולם בשנים האחרונות לחייו דווקא הבת ליאורה ניהלה בהצלחה את עסקיו, ובצוואה האחרונה הוריש לה את כל מניותיו בעופר השקעות. לדעת המקורבים, היה בכך תיקון עוול שנעשה בעבר.
מבדיקת פורבס עולה, כי שוויים של ליאורה ודורון עופר לאחר אישור הצוואה בבית המשפט הוא כ-2.5 מיליארד שקל כל אחד.

יולי עופר עם בתו ליאורה בצילום מ-1999. לקראת מותו הוריש לה את שארית מניותיו | צילום: רויטרס 

לאחר מותו של המיליארדר יולי עופר החל מאבק משפטי ארוך וסבוך בין ליאורה עופר לבין אחיה דורון. עוד במהלך חייו העביר עופר האב 15% ממניות חברת האחזקות "עופר השקעות" לכל אחד מילדיו, והמשיך להחזיק בעצמו ב-36% ממניות החברה. לאחר שבמשך חייו כתב מספר רב של צוואות אשר מחלקות את נכסיו בין ילדיו בדרכים שונות, בצוואתו האחרונה הוריש עופר את כלל מניותיו הנותרות לביתו ליאורה – אשר תחזיק ב-51% ממניות החברה, ובכך תהפוך לבעלת השליטה באחת החברות הגדולות והחשובות במשק.

לאחר פרסום הצוואה, פנה דורון עופר לבית המשפט וטען כי אין להכיר בצוואה זו, שכן, לטענתו, היא נכתבה תחת השפעה "בלתי הוגנת", ויש להכיר במקומה בצוואה הקודמת – אשר מחלקת את המניות הנותרות באופן שווה בין שני הילדים. הדיון המשפטי הארוך התנהל מאחורי דלתיים סגורות, אך לקראת סוף השבוע אישר בית המשפט לפרסם את פסק הדין – לפיו יש להכיר בצוואתו האחרונה של יולי עופר, שכן היה כשיר ומודע לחלוטין בעת חתימתו עליה.

דורון עופר. הפסיד לאחותו בקרב על מניות אביו | צילום: משה שי, פלאש 90

אולם בעוד שהדיון המשפטי נסב סביב ירושת המניות ב"עופר השקעות", המחזיקה בחברות הציבוריות בנק מזרחי-טפחות ומליסרון, נכסיו של דורון עופר רחוקים יותר מהעין הציבורית, אך מוערכים בסכומים גבוהים מאוד. במהלך השנים מכר דורון את אחזקותיו ב"עופר ספנות" לגיסו לשעבר, אודי אנג'ל, ולבן-דודו עידן עופר, השקיע בנדל"ן במערב אירופה, וכידוע, מחזיק 15% ממניות "עופר השקעות". שוויין של מניות אלה מוערך ביותר מחצי מיליארד שקל ונכסי הנדל"ן שלו באירופה שווים יותר מחצי מיליארד דולר.

כמה כסף שווה עבור ליאורה עופר החלטת בית המשפט? חברת "עופר השקעות", כאמור, היא אחת החברות המרכזיות במשק. החברה מחזיקה כחמישית ממניות בנק מזרחי טפחות (ושולטת בו יחד עם מוזי ורטהיים), ובכשני שלישים ממניות מליסרון, באמצעותה היא שולטת במספר עצום של נכסי נדל"ן מניבים ברחבי הארץ – לרבות קניון רמת אביב, הגרנד קניון בחיפה, קניון השרון, הקריון, חוצות המפרץ, מרכז הקניות בביל"ו ועוד שורה ארוכה של קניונים, בנייני משרדים ונכסי נדל"ן נוספים ברחבי הארץ.

ליאורה עופר. הניצחון בבית המשפט הפך אותה לבעלת השליטה באחת החברות הגדולות במשק | צילום: ורדי כהנא, יח"צ

על פי החלטת בית המשפט, כעת תחזיק ליאורה עופר ב-51.7% מעופר השקעות. יחד עם עוד מספר השקעות פרטיות מגיע ערך נכסיה של ליאורה עופר לסכום דומה לזה של דורון עופר – כ-2.5 מיליארד שקל.

חזקה, משפיעה – ועשירה

כבר בחודש מרץ האחרון, כשהסכסוך המשפטי בינה לבין אחיה היה עדיין בעיצומו, דורגה עופר במקום השמיני ברשימת הנשים החזקות בישראל של מגזין פורבס. עופר, אשר משמשת זה מספר שנים כיו"ר חברת מליסרון, הוגדרה כ"אישה החזקה בשוק הנדל"ן המניב בישראל". אך החלטת בית המשפט לא רק מחזקת את מעמדה כאחת הנשים המשפיעות ביותר במשק הישראלי – אלא גם הופכת אותה לאחת הנשים העשירות בישראל.

לדירוג המלא: הנשים החזקות בישראל

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.