Forbes Israel Logo

שולה זקן: "שיקרתי בהולילנד; עורכי הדין שלי מכרו אותי לפרקליטות"

בשעה זו נערכת בבית המשפט המחוזי בירושלים החקירה הנגדית של עדת המדינה שולה זקן במסגרת פרשת טלנסקי.

החקירה הנגדית נפתחה כבר בסוף עדותה הראשית של זקן השבוע, כאשר עו"ד אייל רוזובסקי, עורך דינו של ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט, שאל אותה שאלה אחת בתום הדיון: "האם כל מה שאמרת עד כה היה אמת?".

ביום שני השבוע, אחרי שליוותה את אולמרט יותר מ-35 שנים כאשת סודו, ראש לשכתו ואחד האנשים הקרובים אליו ביותר, עלתה שולה זקן להעיד נגדו. ״הוא ידע הכל״, הדגישה פעם אחר פעם, וסיפרה בפירוט על השימושים שנעשו בכספים שהועברו אל ״הקופה הסודית״ אצל עו״ד אורי מסר. "סיגרים, בדים לחליפות, תפירת החליפות", העידה, "תשלומים כאלה ואחרים, דמי כיס לעליזה כשהיא נסעה. היו פעם-פעמיים שנסעתי והוא נתן לי 2,000 דולר לנסיעה, שאני אבזבז. כשהוא היה נוסע בעצמו הוא היה מסתובב עם אלפי דולרים בכיס".

בימים טובים יותר | צילום: רויטרס

העדות של זקן בבית המשפט המחוזי בירושלים מתקיימת לאחר שבית המשפט העליון קבע כי במסגרת הליכי הערעור בפרשת טלנסקי, תישמע עדותה במקביל לבחינתם של 11 קטעי תמלילים משתי שיחות שניהלה עם מעסיקה לשעבר ושהקליטה בחשאי. אולמרט זוכה בפרשה זו מעבירות של קבלת שוחד, ונקבע בשעתו כי הקופה של הכספים שהוחזקה על ידי עורך הדין מסר היא "קופה פוליטית". עדותה של זקן באה להפריך את הטענה הזו ולהצביע על כך שאולמרט ניסה לשבש את הליכי המשפט והניא אותה מלתת עדות במשפט זה, תמורת העברות כספים גדולות לידיה, לכאורה.

הבוקר ינסה עו"ד רוזובסקי לערער את אמינותה של זקן כעדה, ולהראות כי ההקלטות לא רק שאינן מצביעות על כך שמדובר בכספים לשימוש אישי, אלא אף מחזקות את הטענה כי מדובר בקופה פוליטית. רוזובסקי צפוי להקשות על זקן בשאלות, במטרה להפוך את התמונה הקשה שעלתה הן מחשיפת ההקלטות של השיחות בין זקן לאולמרט הן מעדותה. בחקירה הנגדית צפוי רוזובסקי לשלוף ״הפתעות״ ולהציג ראיות שיסתרו את עדותה של זקן.

בין השאר ינסה צוות ההגנה להראות כי הכספים שהעביר אולמרט לזקן היו כדי לממן את המערכה המשפטית שלה, ולא כדי לשכנע אותה שלא להעיד נגדו. צוות ההגנה יטען גם כי זקן נועצה בו כאדם הקרוב אליה ביותר, והוא המליץ לה, כפי שעשו גם עורכי דינה, שלא להעיד. זאת לא משום שעדותה תפגע בו, אלא משום שהיא עלולה לפגוע בה, כיוון שלא תדע כיצד להתמודד עם זה, כפי שהעידה על עצמה.

צוות ההגנה ינסה גם להראות כי הכספים ב"קופת המזומנים" שימשו למטרות פוליטיות. כך, למשל, הכספים שזקן לקחה לעצמה מהקופה כמשכורת שימשו עבור פעילותה במסגרת הפוליטית של אולמרט. לפי ההגנה, לא היה ראוי ששכרה בשירות הציבורי יגיע מחשבון משלם המסים, ולכן קיבלה את השכר מהקופה הפוליטית.

לכתבה במעריב השבוע

 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.