Forbes Israel Logo

שומעים? חמש אפליקציות מוסיקה חדשות שאתם חייבים לנסות

בזמן שחיינו הלכו והפכו לאפליקציה, התפתח גם תת־הענף שמפתח אפליקציות לכל תחומי המוזיקה השונים. עם הזמן הופיעו עוד ועוד אפליקציות – החל בשאזם, אפליקציית הקסמים שמאפשרת זיהוי של שירים משמיעה של כמה שניות בודדות, דרך פנדורה שמציעה למשתמשים היכרות עם אמנים חדשים, בהתבסס על העדפותיכם הקודמות, וכלה במספר עצום של אפליקציות מגוונות לעריכה, לשמיעה ולשיתוף מוזיקה.

יוצרי האפליקציות לא שוקטים על השמרים וממשיכים לספק אפליקציות מגוונות, יצירתיות ובעיקר – שימושיות ומהנות. בחרנו חמש אפליקציות חדשות שכדאי גם לכם להוריד.

1. לרגעים הרגילים של החיים: Songza
המילה האחרונה במשפחת האפליקציות שמציעות שירותי השמעה בתוספת המלצות על כיוונים מוזיקליים חדשים. בשוק קיימות אפליקציות שונות המציעות השמעת מוזיקה בחינם על פי בחירת המשתמש או לפי הצעת האפליקציה, שמנסה לקלוע לטעם המשתמש (Pandora), אך כולן מציעות מוזיקה על פי אותם קריטריונים: האמן המבצע, התקופה או הז׳אנר.

סונגזה מציעה רצועות השמעה שנערכו על ידי מומחי מוזיקה ומתיימרות להתאים לסיטואציות שונות בחיי היומיום. תמצאו כאן פלייליסט להתעוררות בבוקר, רשימה אחרת לאימון גופני ועוד רבות ומגוונות, כמו ריכוז, בידור, שינה ועוד. המשתמשים מוזמנים לבחור בפלייליסט שמתאים למצב הרוח, או לאופן הפעילות שלהם. בין היתר, תמצאו כאן רשימות מקוריות למדי, כמו "שירים שהופיעו בפרסומות של אפל״ או "אמנים מהניינטיז עם להיט אחד״.

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

כמובן שאפשר להתווכח על היכולת של המפתחים לקלוע בול לטעמים ולצרכים של המשתמשים השונים, אך גם אם לא הכל מאה אחוז, האפליקציה בהחלט מציעה היכרות עם עולמות חדשים של מוזיקה ולא מעט חיוכים על פניכם. סתם ככה, באמצע היום.
הבונוס: הרשימות הערוכות מאפשרות למאזינים להיפגש מדי יום עם אמנים חדשים ויצירות שלא הכירו.
מחיר: חינם.
מתאים ל: אייפוד טאץ׳, סמארטפון וטאבלט.(ios 4.3 ומעלה, אנדרואיד 2.2 ומעלה).

2. לשעות הקטנות של הלילה: Turntable DJ Deck
האפליקציה המקצועית הראשונה שמדמה משטח עבודה של די.ג‘יי מקצועי, מתממשקת למכשירי האייפד השונים ולשאר ציוד הנגינה של הדי.ג‘יי. הטרן־טייבל מאפשרת נגינה בלייב על בסיס האפליקציה בלבד, אם יש לכם אומץ לעשות דברים כאלה. האפליקציה, שמתממשקת אוטומטית לקבצי השמע במכשיר ופועלת על איכויות השמע הטובות ביותר שהוא מציע, תוכננה על ידי תקליטנים מקצועיים במטרה לספק פתרונות קלים לצורכיהם בעת הופעה חיה. טרן־טייבל מדמה מכשירים שונים שמרכיבים את משטח העבודה של הדי.ג‘יי, כמו מכשירי קצב, נגן תקליטים, מכשיר אפקטים וכו‘.

האפליקציה אף מאפשרת לבחור טרק מהאוסף הקיים בספריית איי־טיונז, תוך ניתוח שמציג מידע על האמן, הסגנון, הקצב ואף הסולם המוזיקלי בו הוא נכתב המקטע – הכל כדי להתאים בצורה אופטימלית לצרכי המשתמש. הגרסה החדשה מאפשרת כאמור התממשקות משופרת עם מכשירי האייפד ושימוש קל ונוח באפליקציה כשעובדים על רמיקס חדש ובעיקר בזמן הופעה חיה.

הבונוס: אלגוריתם מיוחד למציאת התאמה בהרמוניה בין הקטעים המנוגנים.
מחיר: 5.99 דולר.
מתאים ל: אייפד (ios 4/3 ומעלה) ואנדרואיד (2.3.3 ומעלה).

לוגו ה-Turntable DJ Deck

3. לרגעים הגדולים של הנגינה: Tonare
כל נגן מכיר את הרגע הנורא שבו הוא נכנס ליצירה – גופו מתלהט, מבטו מרוכז וידיו יציבות – ואז לפתע עליו להעביר לדף הבא בחוברת התווים. ככל שהנגן שקוע עמוק יותר ביצירה, כך גדלים הסיכויים לפאשלה. לנגנים הגדולים באולמות הקונצרטים יש עוזרים מיוחדים, שכל תפקידם להעביר את דפי החוברת בשנייה הנכונה.

האפליקציה, בפיתוחו של יאיר לוי, מתבססת על אלגוריתם מתוחכם המשלב בין מוזיקה ומתמטיקה, כשהיא מציגה את תווי היצירה שבוחר הנגן, ו"מאזינה" בקפידה. בזמן שתנגנו האפליקציה תעקוב אחריכם ותהפוך את דף התווים ברגע המתאים. כמעט קסם.
הבונוס: גם אתם יכולים להיות פרלמן.
מחיר: חינם.
מתאים ל: אייפד (ios 4 ומעלה).

4.לחובבי קלאסיקה: The Orchestra
אפליקציה מבית Touch Press שמיועדת לחובבי המוזיקה הקלאסית ומאפשרת צפייה בשמונה מהיצירות הקלאסיות הגדולות בהיסטוריה (החל בסימפוניה של היידן), ושליטה בערוצי הווידיאו ובסאונד. לאורך היצירה אפשר לצפות בפרטיטורת התווים המנוגנת על ידי כל כלי בנפרד ולצפות בנגנים מסבירים על תפקידם.

על התזמורת מנצח הפיני הנודע אסה־פקה־סאלונן. חובבי מוזיקה קלאסית יפיקו הנאה מהאפליקציה המרשימה שמציעה מסע מעמיק אל היצירות הגדולות, התפקידים של הכלים השונים, תפקיד המנצח והחיבור בין כל אלו.
הבונוס: חוויה חד־פעמית בלתי נגמרת.
מחיר: 13.99 דולר.
מתאים ל: אייפד (ios 6 ומעלה) ולאייפון.

5. לחלקים האופטימיים של הקריירה: SongSheet
אפליקציה חדשה שנועדה לספק את כל צרכיו של המוזיקאי – מתחיל או ותיק, חובבן או מקצועי. האפליקציה מציעה סיוע למוזיקאים, כבר משלב ההלחנה והכתיבה, ועד להקלטה, העיבוד, ההפצה וההופעה.

בשלב הכתיבה מציעה האפליקציה "עורך" מיוחד למילים וללחן, שמאפשר שינויים, החלפה וניסיונות שונים גם בלחן וגם במילים. אפשר להעלות או להוריד את הסולמות של הלחן בלחיצת כפתור, ועוד מיני טריקים שובבים.

אחרי שסיימתם לכתוב, מציעה האפליקציה עזר מיוחד לאחסון ולהפצה של השירים המוכנים, תוך שימוש בפילטרים לפי בחירה ומנגנון חיפוש פשוט. המוזיקאי יכול לשלוף בכל רגע נתון את השיר בצורות שונות (השיר המוכן, הלחן בלבד, המילים, וכו׳), ועל בסיס מנגנון זה הוא יכול להכין את רשימת השירים להופעה, שאותה יוכל לשתף עם חבריו ללהקה, מארגני המופע או הקהל הרחב.

רשימת השירים כוללת, כאמור, גם את המילים והלחנים, ומצמצמת את מספר הפדיחות תוך כדי הופעה. ואם בא לכם לפרגן לקהל, תוכלו להקרין את מילות השירים, לפי קצב השירה ולפי העיצוב שתקבעו מבעוד מועד.

הבונוס: רשימת השירים להופעה מאפשרת לכל חברי הלהקה להיות מסונכרנים בזמן ההופעה, ומדובר בבונוס חביב ביותר לקהל, שאוהב לגנוב את הבריסטולים עם הרשימות בהופעות הטובות ביותר.
מחיר: חינם.
מתאים ל: אייפוד טאץ‘, אייפון ואייפד (ios 4.3 ומעלה).

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.