חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

שומרים על הפרטיות בפייסבוק: כך לא תיפלו כמו אחותו של צוקרברג

תקרית מביכה קרתה אתמול לאחותו הגדולה של מייסד ומנכ"ל פייסבוק מארק צוקרברג, כאשר גילתה שתמונה משפחתית שהעלתה לחשבון הפייסבוק שלה נחשפה ברבים. "לא בטוחה מהיכן השגת את התמונה", צייצה צוקרברג לאחת העוקבות שלה כאשר גילתה את התמונה בטוויטר. "פרסמתי אותה רק לחברים שלי בפייסבוק".

המשתפת, קאלי שוויצר, חשבה שהתמונה הייתה ציבורית כאשר ראתה אותה בפיד שלה בפייסבוק. למעשה, היא ראתה אותה מכיוון שהיא חברה של אחד האנשים שתויגו בה, אחת מאחיותיה של צוקרברג. התמונה הופיעה בפיד שלה בגלל הגדרת פרטיות שלא כולם מודעים לקיומה.

כאשר אתם מפרסמים תמונה, יש מגוון אפשרויות בחירה של האנשים שייחשפו אליה, מהגנריות ועד לקבוצות פרטיות שפתחתם. אתם עשויים לבחור באופציה "חברים", כמו שעשתה צוקרברג, ולחשוב שהתמונות שלכם ייחשפו רק בפני חבריכם, אך זו טעות.

התמונה שעלתה לפייסבוק

ברירת המחדל של פייסבוק היא שגם החברים של האנשים שמתוייגים בתמונות יכולים לצפות בהן, אפילו אם הם לא קשורים אליכם ישירות. זו הסיבה בגללה אנשים שרנדי צוקרברג לא הכירה – אולם אחותה כן הכירה – ראו את התמונה.

כדי לשנות את ההגדרות הללו, כל שעליכם לעשות הוא להיכנס להגדרות השיתוף במסך עריכת התמונה שהעליתם, להימנע מן האופציה של friends, ולבחור ב-custom. המערכת תאפשר לכם להחליט עם מי לחלוק את התמונה. כדי למנוע את חשיפתה בפני חברים של אנשים שתויגו בה, פשוט הורידו את ה-V מן החלק הזה.

זה לא מסובך מאוד, אך לא בדיוק אינטואיטיבי. בראיון עם מנהל המוצר של פייסבוק סאם לסין לפורבס לפני מספר חודשים, הוא התייחס למהלך ה"פישוט" של הגדרות הפרטיות ואמר כי בחברה מנסים לתכנן את השליטה בפרטיות בדרכים הגיוניות למשתמשים. "כאשר משתמשים מופתעים, זה דבר רע", הוא הוסיף. סביר להניח שרנדי צוקרברג הופתעה.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן