Forbes Israel Logo

שופרסל מצטמצמת: הרווח התפעולי התכווץ ב-34% ביחס לשנה שעברה

ענקית הקמעונאות שופרסל, מקבוצת אי.די.בי שבשליטת נוחי דנקנר, מדווחת היום על תוצאות החציון הראשון והרבעון השני של שנת 2012. החברה מציגה שיפור ביחס לתוצאות הרבעונים האחרונים, ומסיימת את הרבעון במכירות של 2.9 מיליארד שקל ורווח תפעולי של 99 מיליון שקל המהווה 3.4% מהיקף המכירות.

הרווח הגולמי של שופרסל הסתכם ב-773 מיליון שקל. בניכוי הוצאות חד פעמיות ברבעון, היה הרווח התפעולי כ- 123 מיליון שקל; הרווח הנקי לתקופה הסתכם ב-36 מיליון שקל.

בששת החודשים הראשונים של השנה הכניסה שופרסל סה"כ כ -5.7 מיליארד שקל, כשהכנסות הרבעון השני של השנה גבוהות במעט מאלו של הראשון. הרווח הגולמי בחציון הסתכם ב-1.5 מיליארד שקל, בעוד הרווח התפעולי מפעילות שוטפת הסתכם ב-170 מיליון שקל. הרווח לתקופה הסתכם בחציון ב-74 מיליון שקל.

רפי ביסקר, יו"ר שופרסל, אמר היום כי "רשת שופרסל התאימה את פעילותה למציאות החברתית שנוצרה, אנו ממשיכים להיות קשובים לצרכנים ולהציע הוזלות אמיתיות". המנכ"ל איציק אברכהן הוסיף כי "החברה עשתה ככל יכולתה להימנע מעליית מחירים והציעה מבצעים אטרקטיביים ללקוחותיה, לחברי המועדון ולמחזיקי כרטיסי אשראי שופרסל ויש".

בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד מצביע הדוח על היחלשות קלה – ירידה בהכנסות וברווח הגולמי, ועלייה יחסית ואבסולוטית כאחד בהוצאות המכירה, השיווק וההנהלה. עם זאת נטל המס על הכנסתה של שופרסל ירד מ-27 מיליון שקלים ברבעון השני של 2011 לבין זה של 2012. הרווח התפעולי ברבעון המקביל אשתקד עמד על 149 מיליון שקלים; הרווח התפעולי של הרבעון האחרון – 99 מיליון שקל – משקף קיטון של 34%.

בחצי השנה האחרונה פתחה שופרסל בין היתר סניפים חדשים בקריית שמונה ובערד בין היתר. נוספו 4 סניפי אקספרס וסניף אחד אורגניק מרקט. כמו כן, מועדון הלקוחות של שופרסל מונה כ- 1.5 מיליון לקוחות.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.