Forbes Israel Logo

שוק הנדל"ן חוזר לבעבע: כמות העסקות במאי – הגבוהה מזה שנה

כמות העסקות בשוק הנדל"ן בחודש מאי האחרון הייתה הגבוהה ביותר מאז חודש מארס 2011 – כך עולה מהסקירה החודשית של מצב המשק שפרסם הבוקר משרד האוצר.

באוצר מציינים כי בחודש מאי נרכשו 9,400 דירות – עלייה של 17% ביחס למאי בשנה שעברה ו-48% ביחס לאפריל. הזינוק מגיע בעיקר בשל עלייה חדה של למעלה מ-50% במספר העסקות בדירות יד שנייה. מדובר במספר העסקות הגדול ביותר במשק מאז מארס 2011. באוצר מציינים, עם זאת, כי נתונים ראשוניים מלמדים על ירידה במספר העסקאות בחודש יוני ביחס למאי, אולם עלייה ביחס ליוני בשנה שעברה.

המשקיעים חזרו לשוק – ומסר העסקות זינק | צילום: רויטרס

כמו כן, מצוין בדו"ח כי חל זינוק במספר הדירות שנרכשות להשקעה, לאחר תקופה ממושכת שבה נמנעו משקיעים מרכישת דירות.

באוצר מעודדים מהשיפור שחל במדדי הפעילות הריאלית, ומציינים כי מדד הייצור התעשייתי באפריל רשם עלייה משמעותית, עם זינוק בענפי ההיי-טק. כמו כן, מצוין בדו"ח כי ההכנסות ממסים עלו ביוני ב-6.2% בהשוואה לחודש מאי, אולם בששת החודשים הראשונים של השנה נרשם מחסור של כ-2.9% בגביית המסים ביחס לתכנון.

בהתייחס לשוק העבודה, מציינים באוצר כי בחודש מאי חלה עלייה של 23 אלף איש במספר המשתתפים בכוח העבודה, אך גם שיעור האבטלה טיפס ל-7.1%. לפי נתוני האוצר, לו שיעור ההשתתפות היה נותר ללא שינוי – שיעור האבטלה היה קטן ל-6.6%.

באוצר מציינים כי גם בחודש מאי חלה הקלה משמעותית בלחצים האינפלציוניים, וכי ציפיות האינפלציה השנתיות ירדו ל-2.1% בחודש יוני, ביחס ל-2.2% בחודש מאי, ולאחר שעמדו על 2.8% ו-2.5% במארס ובאפריל, בהתאמה. באוצר מציינים את מדד המחירים לצרכן שנותר ללא שינוי במאי בניגוד לציפיות, בשל הירידה במחירי המזון ובמחירי התחבורה והתקשורת, ולמרות עלייה עונתית במחירי הפירות והירקות, ועלייה בסעיף הדיור.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.