Forbes Israel Logo

שוק הסמארטפונים: תקווה קלושה לקאמבק של בלקברי

על פי הדיווח האחרון של חברת מחקר הצרכנות Kantar Worldpanel, נתח שוק הסמארטפונים של בלאקברי בארצות הברית כמעט ונעלם. על פי הדו"ח של Kantar Worldpanel נתח השוק של בלקברי בשלושת החודשים שהסתיימו במאי 2013 נפל בתלילות מ-4.6% ב-2012 בתקופה המקבילה אשתקד ל-0.7% בלבד. מדובר כזכור ביצרנית שהיתה פעם אחת הדומיננטיות בשוק הסלולר.

כמובן שזה רחוק מאוד מימי הזוהר שלה מלפני כמה שנים, כאשר חלשה על 50% מכל היחידות שנמכרו. בלקברי תלתה תקוות לקאמבק אל שוק הסמארטפונים במערכת ההפעלה החדשה שלה ובמכשירי Z10 ו-Q10 שנלוו לה.

רוצים להישאר מעודכנים בכל החדשות והדירוגים? הירשמו לניוזלטר של פורבס ישראל, הורידו את האפליקציה, עשו לנו לייק בפייסבוק או עקבו אחרינו בטוויטר.

על פי הדיווחים, למרות שמודלים אלה שיפרו את נתוני המכירות של החברה בהשוואה למה שהיו לפני כן, הצלחת החברה עדיין לא מתקרבת לזו הנדרשת כדי לרשום קאמבק לשוק הסמארטפונים.

צילום: רויטרס

עם זאת, חשוב לציין כי בלקברי היא יותר מאשר רק יצרנית של טלפונים סלולריים. היא מציעה מספר שירותי תשתיות תקשורת, בעיקר למשתמשים עסקיים. גם כשספקים אחרים נכנסו למרחב הזה, המשיכה בלקברי להיות שחקן גדול בשוק הזה.

ייתכן שהגיע זמנה של בלקברי לקבל את העובדה שהשטח השתנה, ולהשקיע בהמשך שיפור המגזר העסקי שנותר בר קיימא. האם יש להנהגת החברה תובנה ואומץ "ללחוץ על ההדק"? עד כה, נראה שהתשובה היא לא. גם אם היא תעשה זאת, המנייה תיוותר ספקולטיבית במקרה טוב.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.