Forbes Israel Logo

שותפות החיפוש במאגר "עוז": פוטנציאל ההפקה עומד על 2.5 טריליון רגל מעוקב של גז טבעי

שותפות חיפוש הגז במאגר "עוז", חברת לפידות חלץ וחברת "הזדמנות ישראלית" פרסמו הבוקר את דו"ח המשאבים אודות רישיון הקידוח במאגר, לפיו עולה כי הפוטנציאל במאגר מוערך ב-2.5 טריליון רגל מעוקב של גז טבעי ו-255 מיליון חביות נפט. אם אלו אכן הכמויות ארש ימצאו במאגר מדובר באחד המאגרים המשמעותיים אשר נמצאו לחופי מדינת ישראל, כאשר כמות זו מהווה כרבע מהכמות הקיימת במאגר "תמר".

מאגר "עוז" נמצא כ-50 קילומטר בלבד מול חופי הרצליה, וממוקם בעומק של 1,150 מטר מתחת לפני הים, באזור המכונה "מדרון היבשת". את הדו"ח הנוכחי ערכה חברת NASI, אשר ביצעה גם את ההערכות למאגרי תמר ולוויתן, ונחשבת לאחת החברות המובילות בעולם בתחומה.

בקרוב: קידוח חדש לחופי ישראל? | צילום אילוסטרציה: רויטרס

"קרבת המאגר למאגרים אחרים שנמצאו בהם גז טבעי ונפט ברי הפקה חיזקה את דעתנו כי מדובר ברישיון בו קיימת כמות משמעותית של גז ונפט. אני שמח כי דו"ח המשאבים המתפרסם היום מעיד על הפוטנציאל העסקי הרב הטמון ברישיון. NSAI היא מובילה עולמית בתחומה ועל כן ממצאי דוח המשאבים מעודדים אותנו מאוד", אמר הבוקר אלי קמר, מנכ"ל חברת לפידות חלץ.

רוני הלמן, יו"ר חברת "הזדמנות ישראלית" העריך כי "האגן הלבנטיני עשיר בגז ואנו מאמינים שגם בנפט והפוטנציאל בו עצום. נדרשת עבודה רבה ואנו משקיעים את מירב מאמצינו בפיתוח וקידום פעילות האקספלורציה בישראל ובקפריסין, ואנו תקווה למצוא מאגרים נוספים באגן הלבנטיני וכך לסייע בקידום משק האנרגיה באזורינו ".
בשעה זו מזנקות החברות בבורסת המניות, כשחברת לפידות מוסיפה לא פחות מ-12.8% לערכה, ו-"הזדמנות ישראלית" מסתפקת ב-1.9%.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.