חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

שטייניץ: "הבית הלבן לחץ עלינו שלא להקים את ועדת ששינסקי"

"הקמת ועדת ששינסקי הייתה מהתקופות הקשות ביותר שלי במשרד האוצר. לא רק שהעיתונים התמלאו במודעות, היו לחצים מאוד קשים גם מאחורי הקלעים, כולל מהבית הלבן, ואפילו בכנסת הייתה הצבעה שקראה לי לבטל את ההחלטה להקים את ועדת ששינסקי" – כך אמר היום שר האוצר היוצא יובל שטייניץ בטקס חילופי השרים במשרד.

שטייניץ סיכם את כהונתו וציין כי הוא הגיע לתפקיד "בתקופה של ערפל כבד של אי ודאות וחששות, ומשבר עולמי שהחל לתת את אותותיו בעוצמה רבה גם במשק הישראלי. ארבע שנים הן לא רק תקופה ארוכה, אלא הכי סוערת והכי קשה בכלכלה העולמית. תחושת הסיפוק גדולה בהרבה מהקשיים שהיו בדרך".

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

"הדבר הכי חשוב לממשלות ולשרי אוצר – מעל הכל ולפני הכל הדבר הכי חשוב הוא צמיחה גבוהה ואבטלה נמוכה. בזה נבחנים שרי האוצר בכל העולם. לחזור לצמיחה גבוהה ולהוריד את האבטלה. המשימה הזו באה לפני כל דבר אחד בסדר העדיפויות".


לפיד ושטייניץ | צילום: מרק ישראל סלם

"אני עוזב בתחושת סיפוק", אמר שטייניץ. "התקדמנו בכל המשימות שהצבנו לעצמנו. צמיחה גבוהה ואבטלה נמוכה. האבטלה בישראל היום לא רק נמוכה יותר ממה שהייתה לפני המשבר, אלא זו האבטלה הנמוכה ביותר מזה עשרות שנים. אני משוכנע שלפיד יעשה הכל כדי לשמור עליו מכל משמר".

לשר הנכנס יאיר לפיד אמר שטייניץ כי "מדברים הרבה על השכלה פורמלית, אבל שכל, אינטליגנציה טבעית, יכולת חשיבה עצמאית, זה הדבר הכי חשוב, זה יותר חשוב מכל תעודה ומכל השכלה. יש לך את האינטליגנציה, הפתיחות, התפיסה המהירה, ואלה הנכסים הכי חשובים להצלחה בתפקיד הזה".

לפיד עצמו ביקש שלא לדבר בטקס, וציין כי כניסתו לתפקיד תהיה רק לאחר שהתקציב יעבור, ובינתיים ביקש רק להיפרד משטייניץ: "גם המתנגדים הכי טובים שלך יודעים שאתה אדם טוב ואיכפתי", אמר לפיד, בנאום שנמשך כדקה.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן