Forbes Israel Logo

שטראוס: הרווח הנקי במחצית השניה של 2013 עלה ב-78% ל-178 מיליון שקל

הרווח הנקי של קבוצת שטראוס ברבעון השני של 2013 עמד 75 מיליון שקל, לעומת 35 מיליון שקל ברבעון הראשון אשתקד – עליה של 117%. בנוסף, הרווח הנקי של הקבוצה במחצית הראשונה של השנה עלה ב-78% – מ-100 מיליון שקל אשתקד ל-178 מיליון שקל השנה. כך עולה מפרסום דוחותיה הכספיים של החברה.

מכירות הקבוצה הסתכמו ברבעון השני ב-2 מיליארד שקל,עליה של 4.2% לעומת אשתקד אז עמדו הנתונים על 1.9 מיליארד שקל. בחציון הראשון של 2013 נותרו נתוני המכירות זהים לאלה של 2012 ועמדו על 4 מיליארד שקל. 

בעלת השליטה בקבוצת שטראוס, עפרה שטראוס | צילום: יח"צ

בין הגורמים שהשפיעו על הפעילות העסקית ציינו בחברה את התנודתיות במחירי חומרי הגלם של החברה, לצד עליות במחירי האנרגיה (כגון חשמל) ובתשומות ייצור אחרות כדוגמת מים וארנונה. עוד ציינו בחברה את ההיחלשות של רוב המטבעות במדינות בהן פועלת הקבוצה אל מול השקל.

בקבוצה טענו כי מכירות מוצרי תענוג והנאה וקפה בישראל מאופיינות בעונתיות והן לרוב גבוהות יותר ברבעון הראשון של השנה. העונתיות מושפעת בעיקר מחודשי החורף המתאפיינים בצריכה מוגברת של מוצרי שוקולד ומשקאות חמים וכן מצריכה מוגברת של מוצרי תענוג והנאה לקראת חג הפסח. גם המחאה החברתית ותוצאותיה הוזכרו בדוחות.

"הקבוצה ממשיכה להציג ביצועים חזקים ברבעון הנוכחי, וצמיחה בשורה העליונה בכל מגזרי הקבוצה, ובפרט בשטראוס ישראל", אמר היום גדי לסין, נשיא ומנכ"ל קבוצת שטראוס. "אסטרטגיה ממוקדת, חדשנות, השקעה בחיזוק המותגים וניהול מושכל של עלויות הובילו לצמיחה משמעותית גם בשורות הרווח התפעולי והנקי של הקבוצה".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.