Forbes Israel Logo

שטרום: "ההמלצה לאשר יצוא רוב הגז הטבעי היא איוולת מוחלטת"

"ההמלצה לאפשר יצוא רוב הגז הטבעי לחו"ל מתבררת מיום ליום כאיוולת מוחלטת, והרסנית לתעשייה וצרכנים בישראל. השיקול של צבירת הכנסות מקסימאיות ממסים הוביל להמלצות שמנוגדות לגמרי לטובת הציבור. כיום ברור מהניסיון במדינות אחרות שמי שמיהר לייצא את רוב הגז הטבעי שלו הן מדיניות מפגרות ומושחתות", כך אמר היום דרור שטרום, לשעבר הממונה על ההגבלים העסקיים, בהתייחס למסקנות ועדת צמח. לפי המלצות הוועדה, 53% מכמות הגז המוערכת במאגרים של החברות הישראליות יורשו להימכר ליצוא. מתוך 950 BCM (מיליארד מ"ק), המליצה הוועדה לייצא כ-500 BCM.

בפאנל שנערך בנושא תגליות הגז בכנס ישראל-שדרות לחברה אמר שטרום כי "ייצוא הגז הטבעי לחו"ל מונע הוזלה של אלפי ש"ח ביוקר המחיה, לא רק בדלק לתחבורה אלא גם במוצרים בני קיימא רגילים. מהפכת הגז הטבעי יכולה להוזיל מחירים פי כמה מההוזלה בסלולר".

צילום: רויטרס

מנכ"לית הפורום הישראלי לאנרגיה יעל כהן פארן, התייחסה לבחירות המתקרבות, וציינה כי "הדיון על משק הגז לא תופס בכלל מקום במערכת הבחירות. אם המדענים הראשיים מתנגדים לועדת צמח אז כנראה שיש לכך סיבה. מבחינת היזמים, ייצוא הגז הוא עובדה עד שיוחלט אם לקבל את מסקנות צמח – וזה בטח לא יקרה לפני הבחירות. המדינה הוכיחה את עצמה כגוף שלא יכול לקדם דברים".

בדיון השתתפה גם המדענית הראשית במשרד להגנת הסביבה, ד"ר סיניה נתניהו, אשר התייחסה גם לצורך במקורות אנרגיה חלופיים: "יום אחד משאב הגז ייגמר. אפשר להתווכח על כמה זמן זה ייקח, אך ברגע שמשתמשים במשאב טבע צריך ליצור משאב חדש שישחרר אותנו מהתלות בגז הטבעי, שייגמר יום אחד".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.