Forbes Israel Logo

שיא חדש: קן גריפין רכש את הדירה היקרה ביותר אי פעם בארה”ב

פנטהאוז במנהטן הוא כיום הבית היקר ביותר שנמכר אי פעם בארצות הברית. הקרן של המיליארדר קן גריפין סיכמה השבוע על הדירה שנמצאת תחת שיפוצים ברחוב 220 Central Park South בסכום אדיר של כ-238 מיליון דולר. הדובר של גריפין אישר את הרכישה, עליה דווח לראשונה בוולסטריט ז'ורנל. 

הרכישה הזאת מעפילה על השיא הקודם בעיר ניו יורק, בסך 100.47 מיליון דולר, שנרשם בשנת 2014 על ידי מיכאל דל, המיליארדר שעומד מאחורי חברת המחשבים Dell, שלאחרונה נחשף כבעלים של הפנטהאוז הסמוך ל-One57. השיא הארצי הקודם גם נקבע באותה שנה, כאשר בארי רוזנשטיין בית יוקרתי בעיירה איסט המפטון שבמדינת ניו יורק ב-147 מיליון דולר. מאז, נרשמו 9 מכירות של בתים יוקרתיים באזור לוס אנג'לס.

גריפין. אוהב להשקיע בנדל"ן יוקרתי | צילום: מתוך אתר קרן Citadel

גריפין אינו זר בעולם הנדל"ן המסיבי. רק השבוע התברר שהוציא גם 122 מיליון דולר על בית בלונדון שנמצא בסמוך לארמון בקינגהאם. זה היה המחיר הגבוה ביותר ששולם על בית בבירה הבריטית מאז שנת 2011. הדירה בניו יורק משתרעת על 24 אלף מ"ר והיא באה ללא ריהוט, כך על פי הוולסטריט ז'ורנל.

המליארדר עומד בראש Citadel, קרן מבוססת משיקגו, אותה הקים בשנת 1990, זמן קצר לאחר שסיים את לימודיו בהרווארד. רכישת הפנטהאוז בניו יורק מרחיבה את הנוכחות של הקרן בעיר. המשרדים החדשים שלה ממוקמים מעבר לסנטרל פארק, מעבר לביתו החדש של גריפין.

הבניין שבו הדירה היקרה ביותר בארה"ב | צילום: וויקפדיה, Godsfriendchuck

הבניין עצמו הוא מגדל בעל 79 קומות שנבנה על ידי חברת Vornado Realty Trust. הוא עוצב על ידי האדריכל רוברט שטרן ואמור לעשות מחווה לעיצובים הקלאסיים שלפני מלחמת העולם השנייה. הבניין הביא לתנופת בנייה באזור משנת 2014.

"השיא החדש לא מצהיר שום דבר על מצב שוק נכסי היוקרה באזור", אומר השמאי ג'ונתן מילר שמציין כי גריפין חתם על החוזה כבר בשנת 2015. "זאת הצהרה על השוק שרק לאחרונה יצאנו ממנו, שהיה מאוד יקר ומאוד יוקרתי".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן