חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

שיווק הקרקעות של משרד השיכון: 1,020 יחידות דיור בנתיבות

 

משרד הבינוי והשיכון ומינהל מקרקעי ישראל הודיעו היום על שיווק קרקעות למגורים בהיקף של למעלה מ-5,000 יחידות דיור. באזור המרכז ישווקו קרקעות ל-806 יחידות, באזור ירושלים ישווקו 1,170 יחידות, במחוז דרום 1,604 יחידות, בצפון 1,174 יחידות ובחיפה קרקעות ל-387 דירות.

מאז תחילת השנה הוקצו קרקעות לכ-30 אלף יחידות דיור. בהודעת משרד השיכון נאמר כי הקרקעות ישווקו עם מחירי מינימום הנעים בין 25% ל-35% בלבד ממחיר השומה, כדי להפחית את מחירי הקרקעות.בין המתחמים הבולטים ב-"אזורי הביקוש" במרכז ניתן למנות שיווק קרקעות ל-607 יחידות דיור בפסגת זאב בירושלים. במתחם האצטדיון החדש בבאר יעקב ישווקו 368 יחידות דיור, ובראשון לציון ישווקו 108 יחידות דיור. באלעד תשווק קרקע ל-84 יחידות דיור ובכפר קאסם ישווקו 105 דירות.

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

בדרום ישווקו 108 יחידות בשדרות ו-106 באופקים, לצד 1,020 יחידות דיור בנתיבות. בבאר שבע יתפרסם מכרז ל-194 יחידות דיור בשכונת רמות הרכס. באזור חיפה והצפון ישווקו 103 יחידות דיור בנהריה, 287 במעלות ובקריית ים קרקע ל-174 יחידות דיור. בטבריה ישווקו 168 יחידות דיור, בצפת 134 בסכנין ישווקו קרקעות ל-209 דירות.

"נעמוד ביעדי הממשלה להגדלת היצע הקרקעות למגורים גם השנה", אמר היום שר הבינוי והשיכון אריאל אטיאס. "נרשמה ירידה של כ-10% במחירי הדירות החדשות לעומת התקופה המקבילה אשתקד. אנו משווקים גם בירושלים, יש גידול טבעי וביקושים ואסור לעצור שם בנייה. מדיניות זו הוכיחה את עצמה בירידת מחירי הדירות החדשות בעיר בממוצע של 11%, ברבעון השני השנה בהשוואה למקבילו אשתקד".

שר הבינוי והשיכון, אריאל אטיאס | צילום: ששון תירם

"ירידת מחירי הדירות החדשות ברחבי הארץ נובעת משיווק אגרסיבי של קרקעות למגורים", הוסיף אטיאס, "לרבות מכרזי מחיר למשתכן ודיור להשכרה במטרה להדביק פער של מחסור בשיווק קרקעות. המהלך הביא לשיא של 13 שנים בהיקף בנייה פעילה העומד כיום על 83,500 יחידות דיור".

"המינהל הצליח לעמוד ביעדי השיווק שהממשלה הציבה לו", ציין מנהל מינהל מקרקעי ישראל, בנצי ליברמן. "זאת הודות למאמץ שכלל שיווק אינטנסיבי במטרה להפחית את מחיר הדיור ושימוש מושכל במנגנון הוד"ל שמשמעותו קיצור משמעותי של הליכי התכנון. המאמץ הכפול אפשר לנו לשווק כמות גדולה של יחידות דיור ובה בעת לייצר בזמינות גבוהה יחידות דיור נוספות לשיווק בעתיד. בשנה הקרובה נשכלל ונקצר את הליכי התכנון במטרה ליצר מלאי זמין של יחידות דיור ולהביא להגברת השיווק, שהוא המענה האולטימטיבי לדרישה להפחית את מחירי הדיור".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן