Forbes Israel Logo

שיחת היום: האסייאתיות שולטות בשוק מכירות הסמארטפונים העולמי

כן, תמיד ישנה אפל איפשהו בקרבת הצמרת, אבל חברות אסיאתיות הן ששולטות ברשימת המכירות העולמית של מכשירי טלפון חכם לשנת 2016. כך לפי מידע חדש המנתח את המכירות ברחבי העולם של סמארטפונים ברבעון הראשון של 2016. המידע פורסם בנפרד על ידי שתי חברות המחקר Gartner ו-IC Insights, כשלפי ממצאיה של IC Insights – 11 מתוך 12 החברות המובילות בעולם במכירות של מכשירי טלפון חכם במהלך הרבעון הראשון של השנה מגיעות מאסיה. לפי המחקר של Gartner, שוק המכירות העולמי של סמרטפונים הסתכם במהלך התקופה ב-349 מיליון יחידות – גידול של 3.9% מהתקופה המקבילה ב-2015.

במקום הראשון בשתי הרשימות נמצאת, באופן לא מפתיע כלל, סמסונג הדרום קוריאנית, שלפי נתוניה של IC Insights מכרה במהלך הרבעון הראשון של השנה 81.5 מיליון יחידות (בנתוניה של Gartner הנתון מוצג באחוזים ומהווה נתח של 23.2% משוק המכירות הכלל עולמי). במקום השני לפי המספרים של IC Insights מגיעה אפל עם 51.6 מיליון יחידות שמכרה (נתון שלפי Gartner הוא מעט יותר גבוה מ-60 מיליון יחידות).

Fotolia :טלפונים חכמים נמכרים במיליונים, ומרביתם יוצאים מסין | צילום

בארבעת המקומות הבאים, לפי רשימותיה של IC Insights (ושמונה מתוך 12 המקומות הראשונים), מוצבות חברות סיניות: Huawei, Oppo, Xiaomi ו-Vivo. יחד, כל המותגים הסיניים המופיעים ברשימה זו, שכוללים גם את השמות ZTE, Lenovo, TZL ו-Meizu, שינעו כ-111 מיליון סמרטפונים במהלך הרבעון הראשון.

המידע הזה מאשר מגמה מתמשכת מהשנים האחרונות המצביעה על הכוח העולה של המותגים הסיניים בשוק הסמרטפונים, אשר הצליחו לעשות הון גדול מהמוניטין שלהן לעיצוב איכותי ומחיר ראוי, כבשו את הצרכנים אצלן בבית, ויותר ויותר גם בחו"ל.

חברות הסמרטפונים המוקדמות יותר (אפל וסמסונג) ממשיכות לשרת לקוחות פרימיום, אך הלהקה העולה הזו של חברות סיניות מגדילות את הנתח שלהן בשוק העולמי בכך שהן גם מתמקדות בשווקים חדשים ומתעוררים, וגם מנהלות מדיניות מחירים רגישה ללקוחות בשווקים מבוססים.

נכון להיום ישנן יותר מ-400 חברות לטלפונים חכמים בסין בלבד והשוק הזה מגיע שם לנקודת רוויה. למרות העובדה שחברות סיניות מוכרות אחוז גדול יותר מאי פעם של מכשירים לצרכנים ברחבי העולם, הסמנים של השוק הזה מהווים עבורן אתגר.

בעוד ששחקנים סיניים ששלטו בעבר בשוק, כמו Lenovo ו-Xiaomi, חוו האטות משמעותיות בגידול המכירות שלהן, החברה הפורצת החדשה Oppo (אפילו בסטנדרטים של השוק הסיני) רשמה דווקא גידול מרשים לאורך הרבעון הראשון. המחקר של Gartner מראה כי החברה רשמה גידול של 145 אחוז בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. מרבית הגידול הזה הגיע מהשוק הסיני הפנימי, בו Oppo הצליחה לנגוס בנתחי השוק של Lenovo וסמסונג.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.