חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

שינוי ארגוני במיקרוסופט; באלמר: "רוצים להיות יותר כמו אפל"

שינוי ארגוני במיקרוסופט: ענקית הטכנולוגיה הודיעה היום על השינוי המשמעותי הראשון שתערוך מזה 5 שנים. מנכ"ל חברת מיקרוסופט סטיב באלמר אמר היום כי חטיבות התוכנה והתקשורת בחברה יתמקדו מעתה במוצרים כמו טלפונים, קונסולות משחקים ותחום השירותים.

מיקרוסופט, אשר מתקשה להתחרות בעולם של מכשירים סלולריים ושירותים מבוססי רשת, תקים ארבע קבוצות גדולות ותזיז מתפקידם מספר בכירים. מטרת השינוי היא לקצר את זמן ההגעה לשוק של מוצרי החברה ולהפוך אותה ליעילה יותר, במטרה לגרום לאנשים להשתמש במוצרי מיקרוסופט, כמו וורד ואופיס, במגוון רחב של מכשירים, ולא רק במחשב האישי.


צילום: רויטרס

ארבע הקבוצות החדשות יהיו מערכות הפעלה, אפליקציות, שירותי ענן ומוצרי חומרה. "אנו עומדים מאחורי אסטרטגיה אחת כחברה אחת – לא אוסף של חטיבות אסטרטגיות", כתב באלמר במזכר שנשלח לעובדים ופורסם באתר מיקרוסופט.

אנליסט קרוס ריצ'ארד וויליאמס אמר כי הארגון מחדש הגיוני למדי מנקודת מבט עסקית, אך הוא לא מעט הרבה שאלות. לדבריו, עדיין לא ברור אם במסגרת השינויים תספק מידע כלכלי חלקי יותר על מוצרים מסוימים. "יש חשש כי הם ינצלו את ההזדמנות כדי להפחית את השקיפות, ואנחנו מקווים שזה לא יקרה", הוא אמר.

מיקרוסופט נאבקת בירידה חדה במכירות המחשבים האישיים, מה שהביא לצניחה בהכנסות החברה מתוכנה, על רקע המגמה הגוברת של שימוש בסמארטפונים ובטאבלטים.

באלמר, אשר נכנס לתפקיד המנכ"ל בשנת 2000, אמר כי הוא רוצה שהחברה תהיה יותר כמו אפל. יצרנית האייפון והאייפד השאירה למיקרוסופט אבק במכירות ובערך החברה בשנים האחרונות, באמצעות שילוב המוצרים עם שירותי רשת כמו אייטיונס.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן