Forbes Israel Logo

שינוי מגמה בשוק הנדל"ן? מספר העסקות בחודש ינואר ירד ב-15%

בחודש ינואר 2013 נרכשו כ-9,100 דירות, ירידה של כ-15 אחוזים בהשוואה לחודש דצמבר, כך על פי נתונים שפרסם היום משרד האוצר. הירידה נרשמה לאחר עליה רצופה במספר העסקאות בשלושת החודשים הקודמים. אך עדיין, מבט לחודש ינואר 2012 מגלה כי בהשוואה אליו נרשמה עליה של 22% במספר העסקאות.

נתון חיובי נוסף העולה מדו"ח "האורות האדומים" של האוצר מצביע על כך שברבעון הרביעי של 2012 נרשם גידול חד בהתחלות הבנייה, זאת לאחר חמישה רבעונים רצופים של ירידות. עם זאת, עדיין אין מדובר בעלייה חיובית אלא בצמצום מגמת הירידה בהתחלות הבנייה שהחלה ברבעון השלישי של 2011.

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

מנגד, דוח "האורות האדומים" בהחלט מדליק מספר נורות באוצר: ירידה ביצוא מול עליה ביבוא, ירידה בצמיחה הכלכלית והרעה בשוק העבודה הן תמרורי האזהרה אותם מציין האוצר בדו"ח.

צילום: מרק ישראל סלם

כך עולה מנתוני האוצר כי בשנת 2012 צמח המשק בשיעור של 3.2% – האטה בהשוואה לשיעורי הצמיחה שנרשמו בשנתיים הקודמות, כאשר ברבעון הרביעי של 2012 נרשמה האטה ביחס לרבעונים הקודמים. במקביל, נרשמה ירידה חדה של 5.3% במדד הייצור התעשייתי לחודש דצמבר 2012, זאת בהמשך למגמת הירידה הנרשמת במדד החל מחודש אוגוסט של השנה החולפת.

גם הגרעון השוטף (יצוא פחות יבוא) הולך ומעמיק: בחודש ינואר נרשמה ירידה בייצוא הסחורות של כ-2.8% ביחס לחודש דצמבר. הירידה ממשיכה המגמה וזה החודש הרביעי ברציפות בו נרשמת ירידה ביצוא. מנגד, נרשמה עלייה של 2.8% בסחורות המיובאות לארץ. בתוך כך, הגרעון המסחרי התרחב בחודש ינואר ב-19.8%.

גם שוק העבודה מניף תמרור אזהרה במשרד האוצר ועל אף הפרסום האחרון כי שיעור האבטלה ירד בחודש ינואר ל-6.5 אחוזים – ירידה של 0.3% בהשוואה לחודש דצמבר- מודים באוצר כי הירידה בשיעור האבטלה נבעה מירידה בשיעור ההשתתפות. כך, הירידה בשיעור האבטלה התבטאה בירידה של 10.7 אלף איש במספר הבלתי מועסקים, לצד עלייה מזערית של 0.6 אלף במספר המועסקים.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן