Forbes Israel Logo

“שיעור האבטלה יעלה במתינות וב-2014 יעמוד על 7.3%”

"שיעור האבטלה יעלה במתינות ברבעונים הבאים על רקע ההשפעה המרסנת של העלאות המיסים על הצריכה הפרטית וההשפעה המרסנת של השקל החזק על היצוא, ובשנת 2014 יעמוד על 7.3 אחוזים", כך כותב ראש אגף כלכלה ומחקר בהראל פיננסים, עופר קליין, בסקירה מאקרו כלכלית חודשית.

"האינדיקאטורים הכלכליים שפורסמו החודש בישראל היו ברובם חלשים: בהמשך לצניחת מדד אמון הצרכנים, לעלייה הזעומה במדד המשולב ולירידות במדדי פדיון המשק, גם נתוני יצוא הסחורות הצביעו על ירידה", כותב קליין. "מנגד, נרשמה עלייה ביבוא מוצרי צריכה והשקעה. שיעור האבטלה במשק נותר ללא שינוי 6.9 אחוזים ביוני, כך גם שיעור ההשתתפות בכוח העבודה (63.9%)". 

רוצים להישאר מעודכנים בכל החדשות והדירוגים? הירשמו לניוזלטר של פורבס ישראל, הורידו את האפליקציה, עשו לנו לייק בפייסבוק או עקבו אחרינו בטוויטר.

צילום: אהוד כהנים

בהראל מתייחסים גם להותרת הריבית ללא שינוי וברמה של 1.25%: "רוב הנימוקים של הבנק להחלטתו דווקא תמכו בהורדת הריבית", סבור קליין. "להערכתנו, אי הורדת הריבית החודש מעלה את ההסתברות להורדת ריבית בחודשים הקרובים".

מבחינת הנעשה בעולם, טוענים בהראל כי בארה"ב האינדיקאטורים הכלכליים ממשיכים להיות חיובים במיוחד בענפי הנדל"ן והרכב, השיפור בשוק התעסוקה נמשך. בגוש היורו רוב האינדיקטורים היו חיוביים, ולדברי קליין נראה שלאחר רבעון שני שצפוי להיות שלילי נראה צמיחה חיובית ברבעון השלישי. 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.