Forbes Israel Logo

שירותי סטרימינג: מגלגלי הכסף הגדול בעסקי המוזיקה

כמו רבות מהטכנולוגיות שהומצאו, גם בתעשיית המוזיקה הטכנולוגיות הישנות חלפו והוחלפו בכאלה משודרגות, פשוטות וזולות יותר. לאחר צניחה משמעותית ברווחי התעשייה, השנה החולפת הביאה עמה עליה משמעותית בהכנסות, וזאת הודות לסקטור הדיגיטלי בדגש על שירותי סטרימינג.

לאחר שנים רבות של הידרדרות, תעשיית המוזיקה עושה קאמבק עם עליה שהחלה כבר בשנת 2015, לאחר כמעט עשור של ירידה ברווחיה. במהלך שנת 2016, דברים החלו להיראות טוב יותר משנראו בעבר. לפי דו"ח "המוזיקה הגלובלית" שנחשף על ידי IFPI (הפדרציה הבינלאומית של תעשיית הפונוגרפים), תעשיית המוזיקה גדלה קצת פחות מ-6% בשנת 2016. זה אמנם לא נשמע כל כך הרבה, אבל האמת היא שמדובר בעליה הכי גדולה מאז שהחל הארגון לאסוף ולדווח על מידע בנוגע למצבה ההתפתחותי והכלכלי של תעשיית המוזיקה העולמית מזה 20 שנה.

תעשיית המוזיקה העולמית בתחום הסטרימינג שווה כיום כ-15.7 מיליארד דולר. הצמיחה בתעשייה התרחשה הודות לשטף בלתי פוסק של תכני מוזיקה, שכבר לפני שנים הוכח כגורם שעזר לעסק לחזור ולפרוח שוב.

כל האמצעים הדיגיטליים הינם כשרים בכל הנוגע למוזיקה. לכן, בעוד שמכירת אלבומים נמצאת בירידה, ההתקדמות הדיגיטלית הביאה לפיצוי הולם עבור ההפסדים. תכנים דיגיטליים אחראים כיום על כמחצית מכל מכירות המוזיקה.

רכישת דיסקים אאוט, שירותי סטרימינג אין | צילום: Fotolia

בתוך הסקטור הדיגיטלי, שירותי סטרימינג אחראיים לכ-59% מכל ההכנסות, והמספר הזה צפוי לעלות גם בשנים הבאות. הכנסות משירותי סטרימינג עלו מאוד בשנים האחרונות, ושנת 2016 לא היוותה שינוי בעניין. ההכנסות עלו מדי שנה בכ-60%, והביאו את סך המכירות העולמי של התעשייה לכמעט 4 מיליארד דולר. מספר המנויים שמקבלים תכני מוזיקה בתשלום, עומד על כ-112 מיליון איש. אם נחשיב את אלו שמשתמשים בשירותי סטרימינג אבל אינם משלמים, מספר האנשים עולה בכ-110 מיליון איש, ומגיע למספר עצום של כרבע מיליארד איש.

תעשיית המוזיקה בארה"ב גדלה אף יותר מאשר זו העולמית, כשהכנסותיה עלו בכ-7.6% מאז השנה שעברה. הכנסות משירותי סטרימינג עזרו לממוצע הרווחים בארה"ב לעלות בשנת 2016, כאשר תשואות מחברות כמו Apple Music ו-Spotify עלו בכ-80%. הרווחים הגדולים ביותר ממוזיקה שנעשו בשנה החולפת היו באמריקה הלטינית, שנהנתה מעליה של כ-12% בהכנסותיה.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.