Forbes Israel Logo

שכחתם את הארנק בבית? תשלמו בסמארטפון

נשארתם בלי מזומן? הסמארטפון שלכם יהווה תחליף ראוי בקופה. הצרכנים הסינים שנהגו לבזבז את המזומן שהרוויחו בעבודה קשה על טכנולוגיה, מסתמכים כעת על פתרון טכנולוגי כדי לשלם על הקניות שלהם.

מארוחת בוקר ועד הזמנת חופשה, הערך של תשלום בסמארטפון זינק והגיע בשנה שעברה ל-1.85 טריליון דולר בשנה שעברה בבייג'ינג. בראש הרשימה נמצאות אפליקציות כמו עליבאבא אפיליאייט, Ant Financial וטנפיי (Tenpay).

כדי לראות כמה רחוק אפשר להגיע בלי מזומן העברתי יום שלם בביג'ינג בלי ארנק, מצויידת בסמארטפון בלבד. יום טוב מתחיל בארוחת בוקר טובה. בדוכן אוכל שילמתי 6 יין עבור ג'יאנבינג, מעיין גרסא סינית לקרפ, על ידי סריקת קוד QR שהודפס על גבי סטנד בקופה. לאחר מכן עברתי בחנות המכולת, כשבקופה עמד שלט שעליו רשום "מוזמנים להשתמש באליפיי".

כשזה מגיע לתחבורה מסביב לבירה, ניתן להזמין מונית או מכונית פרטית דרך Didi Chuxing. כאן מקבלים כרטיסי אשראי, אליפי וטנפיי. אם אתם לא רוצים לעמוד בפקק אתם יכולים להשכיר אופניים שמשתחררים באמצעות סריקת קוד QR, ועולים חצי ין עבור כל חצי שעה.

1.85 טריליון דולר | צילום: fotolia

לדבריי זנון קפרון, מחברת המחקר Kapronasia,להרבה חנויות יש תמריץ להשתמש בשירותי תשלום סלולריים בגלל שזה מאפשר להם למשוך לקוחות. לאחר שקניתי סנדוויץ במסעדה באמצעות אפליקציית המסרים WeChat, המלצרים ביקשו שאעקוב אחרי החשבון הרשמי שלהם כדי שהם יוכלו לשלוח לי קופונים והנחות לחברי מועדון. כך גם נכתב על הדלת של אחת מחנויות הבוטיק. בחנות מקבלים גם כרטיסי אשראי אבל זה כבר נחשב כאמצעי תשלום מיושן.

התשלום בסלולרי מגיע מעבר לקניות היומיות וגם האפליקציות אליפיי וטנפיי מאפשרות לשלם את החשבונות והשירותים השונים, לקבל הלוואה או להשקיע בקרנות כספים.
בשנה שעברה אפל נכנסה לשוק התשלום הסלולרי הסיני בשיתוף עם Union Pay. אך למרות ש-Apple Pay התקבל במקדונלדס שביקרתי בו, 12 חודשים מאז שנכנסה לשוק אפל מהווה פחות מ-1.8% מהשוק לעומת אליפיי עם 54%.

בסופו של יום, מדוכני אוכל ועד לקניונים, כמעט כל מקום שעצרתי בו בבייג'ינג הסכים לקבל תשלום סלולרי. נראה שהמזומן באמת הופך לפריט מהעבר.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן