Forbes Israel Logo

שכרה של מנכ"לית דיסקונט החדשה – 6.8 מיליון שקל

המנכ"לית החדשה של בנק דיסקונט לילך אשר-טופילסקי, שתיכנס לתפקידה בחודש הבא, תיהנה מעלות שכר של עד 3.4 מיליון שקל לשנה ואפשרות לבונוסים בסכום דומה, ובסך הכל 6.8 מיליוני שקלים. תנאי העסקתה אושרו הבוקר (ג') על ידי הדירקטוריון, שקבע כי היא תקבל מענק חתימה של חצי מיליון שקל עם כניסתה לתפקיד וכן מענק הסתגלות של 1.4 מיליון שקל עם פרישתה.

אשר-טופילסקי, ששימשה כמנהלת החטיבה הקמעונאית בבנק הפועלים, תקבל שכר הגבוה בחמישים אחוז מזה שהרוויחה במשרתה הקודמת. שכרה החודשי ללא מענקים יעמוד על 180 אלף שקל.

על פי נתוני, שכר הבנקאים שפורסמו עד כה, יעמוד שכרה של מנכ"לית בנק לאומי רקפת רוסק עמינח על 6.5 מיליוני שקלים בשנה, כולל בונוסים. מנכ"ל בנק הפועלים ציון קינן, שתנאי העסקתו אושרו עוד לפני ההנחיות של המפקח על הבנקים, ייהנה משכר כולל של עד 9.5 מיליוני שקלים לשנה.

הבונוסים מותנים בהשגת תשואת מינימיום של 7.5% על ההון העצמי וכן עמידה בממוצע התשואה המקובלת על ידי הבנקים המתחרים. מדיניות התגמול בבנקים תובא בשבועות הקרובים לאישור האסיפות הכלליות שכבר זומנו על ידי הבנקים.

מענק חתימה של חצי מיליון. אשר-טופילסקי | צילום: יח"צ

חברת ועדת הכספים של הכנסת מרב מיכאלי (עבודה) שיגרה הבוקר מכתב דחוף למפקח על הבנקים דודו זקן, ובו ביקשה את התייחסותו לנתוני שכר הבנקאים.

מיכאלי כתבה: "אבקש את חוות דעתכם האם הנתונים עולים בקנה מיוחד עם ההנחיות של המפקח. במערכת הבנקאות קיימת ריכוזיות. השכר לראשי הבנקים יגרור בעקבותיו עלייה ניכרת ביוקר המחייה, גם במונחי אשראי וגם במונחי מחירים".

מיכאלי הוסיפה, כי השכר הגבוה במשק הוא במגזר הפיננסי המנהל כסף של אחרים: "זה הדבר הקרוב ביותר לשירות הציבורי וראוי שהשכר ייקבע בהתאם". ח"כ מיכאלי יוזמת טיפול מעמיק בשכר הבנקאים והגישה בקשה לדיון דחוף בנושא בוועדת חוקה חוק ומשפט, שבו היא חברה.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן