Forbes Israel Logo

שלום למטען? חברה ישראלית מפתחת סוללה שלא תיגמר לעולם

האם חלמתם תמיד על סופר סוללה לסמארטפון האישי שלכם שלא נגמרת לעולם? חברת הסטארטאפ הישראלית Sol Chip עובדת בדיוק על זה. החברה, המפתחת טכנולוגיית סוללה על בסיס סולארי למכשירים ניידים, הודיעה על השלמת סבב גיוס ראשון בסך 2.5 מיליון דולר מהמדען הראשי, כאשר את הכסף תשקיע עבור ביצוע סבב נוסף של בדיקות לטכנולוגיה ולהמשך הפיתוח של המוצר.

הנוסחה המנצחת: לוחות סולאריים + מעבדים סלולריים?

Sol Chip, אשר נוסדה על ידי ד"ר שני קיסר ורמי פרידלנדר ומעסיקה כיום 6 עובדים במשרדי החברה הממוקמים בחיפה, הצליחה לפתח, באמצעות שילוב בין תאים סולריים לטכנולוגיות שבבים, סוללות מיוחדות אשר מהוות חלק בלתי נפרד מהמעבד ומזריקות אליו באופן ישיר אנרגיה המתקבלת מאור השמש. החברה חשפה את הסוללה הסולארית שלה לראשונה בחודש אפריל השנה, בכנס האנרגיה הבינלאומי שנערך בברלין.


צילום: IngImages ASAP

למרות שתאים סולאריים הם לא טכנולוגיה חדשה ונמצאים בשימוש כבר זמן מה, בחברה טוענים כי הצליחו למצוא את הנוסחא המנצחת שתפתור את אחת הבעיות הקשות ביותר בעולם האלקטרוני בכלל והסלולארי בפרט חיי הסוללה. ב-Sol Chip מספרים כי אף חברה לא הצליחה עד היום לשלב בתהליך ייצור השבבים הסטנדרטי שלה תאים סולאריים בדרך יעילה ובעלות סבירה. להגשמת המטרה הזו חברו קיסר ופרידלנדר, להם ניסיון עמוק ובקיאות בתהליכים הללו, בכדי לפתור את הבעיה. למרות ההצלחה, החברה מחפשת המשך מימון לסבב הגיוס הבא.

תשלים את החלק החסר בפאזל הסלולרי?

"החברה מציעה את הטכנולוגיה החסרה כיום, זו שתשפר את חיי הסוללה במכשירים אלקטרוניים, או במקרים רבים שתבטל את הצורך בסוללה כמקור כוח במכשירים הצורכים כמות נמוכה של אנרגיה", כך סיפרה לאתר NoCamels מנכ"לית ומייסדת החברה, ד"ר שני קיסר. "הרעיון הוא ששבבים צריכים אנרגיה, אז למה לא לתת להם אותה האנרגיה באופן ישיר?"

התקווה היא שהסוללה תוכל לטעון גם בתנאי תאורה נמוכים כמעט כל מכשיר אלקטרוני. אב הטיפוס הנוכחי של Sol Chip מוגבל להספק של 8.4 וואט. בעוד המספר מספיק בכדי להטעין את מירב ההתקנים החיצוניים, בחברה לא מסתפקים בכך ומאמינים כי יוכלו לחדור גם לשווקים נוספים פרט לשוק המכשירים הניידים, בין היתר שוק החקלאות, שם יש הרבה מאוד שמש שניתן לנצל באופן יעיל ולחסוך בחשמל ובזיהום אוויר.

לידיעה המקורית באתר גיקטיים

עוד בגיקטיים:

בכירים לשעבר בפייסבוק וגוגל מציגים: האופיס-קילר למכשירי מגע

דיווח: מסך הרטינה בדרך לאייפד מיני הבא

 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.