Forbes Israel Logo

שר האוצר לפיד עונה למבקרים: לא נתנצל על היותנו ציונים

שר האוצר יאיר לפיד התייחס הבוקר לראשונה לביקורות אשר הושמעו כנגד החלטת משרד האוצר על הקריטריונים הנדרשים לקבלת פטור מתשלום מע"מ על רכישת דירה, לפיהם הפטור יינתן אך ורק ליוצאי צבא או לבוגרי שירות לאומי. ההחלטה אשר פורסה אתמול גררה, כאמור, ביקורות רבות אשר השמיעו בעיקר גורמים באופוזיציה.

יו"ר מרצ, ח"כ זהבה גלאון, התייחסה להחלטה ואמרה כי "התוכנית של לפיד, שנפסלה על ידי היועץ המשפטי לממשלה, נועדה להפלות בצורה בוטה את אזרחי ישראל הערבים שלא משרתים בצבא על פי חוק שקבעה המדינה. גישתו של לפיד לפיה יש להעדיף יוצאי צבא במתן הטבות לדיור, מתעלמת מהעובדה שבמצב הקשה בשוק הדיור בו מחירי הדירות מרקיעים לשמיים, אין אפליה בין ערבים ליהודים."

"צעיר שתורם 3 שנים מחייו הוא אזרח טוב יותר". לפיד | צילום: רויטרס

גם ח"כ איציק שמולי, חבר וועדת כלכלה, השמיע ביקורת חריפה על ההחלטה: "לפיד יודע היטב שהקריטריונים האלה יתקעו את התכנית גם בכנסת וגם בבג"ץ ובכל זאת בחר להתעקש עליהם. ככה לא מתנהג מי שדחוף לו לפתור את המשבר, אלא מי שמחפש כותרת לרגע".

הבוקר, כאמור, הגיב לראשונה שר האוצר לפיד לדברים אלו: "אנו אומרים באופן הברור ביותר: מי שנותן יותר ומי שתורם יותר – יקבל יותר. אנחנו לא מוכנים להתנצל על זה שאנחנו ציונים". לפיד המשיך והדגיש את ראיית העולם אשר הביאה להחלטה זו, לפיה "מותר למדינת ישראל להילחם על ערכיה, ומותר לה להחליט שיש קשר בין זה שמקבלים זכויות לזה שממלאים חובות, וזה בדיוק מה שעשינו".

באשר לטענות כי החוק מפלה את אזרחי המדינה הערבים אשר פטורים משירות בצבא, טען לפיד כי "שירות צבאי, או אזרחי או לאומי, זה ערך. צעיר שתורם 3 שנים מחייו, צעיר שבמקרים רבים מסכן את חייו, הוא אזרח טוב יותר וראוי יותר. מגיעה לו העדפה בולטת וברורה".
את נאומו נשא לפיד במסגרת כנס כלכליסט לעסקים קטנים ובינוניים אשר נערך היום.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.