Forbes Israel Logo

שר האוצר משיב למבקר המדינה: "התכנית החדשה לדיור להשכרה קיבלה את כל האישורים"

שר האוצר, יאיר לפיד, שיגר באמצע השבוע מכתב למבקר המדינה, יוסף שפירא, ובו הוא טוען כי הפעלת תכנית הדיור להשכרה באמצעות חברת "דירה להשכיר" קיבלה את כל האישורים המתבקשים ונעשה לאחר בדיקה מדוקדקת של היועצים המשפטיים.

לפיד שיגר את מכתב התשובה בעקבות דרישת המבקר לקבל תשובות לסדרה של שאלות הנוגעות לפעילות החברה ולחלוקת הסמכויות בין המשרד למנהל מקרקעי ישראל ומשרד השיכון, ובכלל זה האם בוצעה בדיקת התכנות כלכלית ואם נבדקו חלופות. 

שפירא הסביר כי משרדו בודק את סוגיית ההתמודדות עם מצוקת הדיור ובמסגרת זאת ביקש תשובות לשאלות הרלוונטיות. שר האוצר הבהיר כי הקמת החברה נעשתה בתיאום עם משרד השיכון ופעילות "דירה להשכיר" אינה עומדת בסתירה או חופפת את פעילות ראשות מקרקעי ישראל. זאת לאחר התייעצות עם גורמי המקצוע הרלוונטיים ובראשם הממונה על התקציבים, אמיר לוי.


יאיר לפיד | צילום: מרק ישראל סלם

התשובה המהירה של שר האוצר ועמידתו בלוח הזמנים שהוכתב על ידי המבקר מעידה על נחישותו להוציא אל הפועל את תכנית הדיור להשכרה בהקדם האפשרי. לפיד סבור כי ברגע שתופנם בשוק הנדל"ן העובדה שכללי המשחק בשוק הדיור עומדים להשתנות, עצם ידיעה זו כבר תביא לשינוי במגמת המחירים.

לפיד יביא לאישור הממשלה את דבר הקמת החברה החדשה ותכנית הפעולה שלה בישיבה שתתקיים ב-20 באוקטובר ולא בישיבתה הקרובה מכיוון שישוב מארה"ב רק ביום ראשון אחרי הצהריים. נציגי האוצר ומשרד השיכון יישבו בימים האחרונים את המחלוקות בנוגע לאופי פעילות החברה ושטחי הנדל"ן שבהם תתמקד. בתגובה לפניית סופהשבוע סירבו במשרד האוצר להתייחס לידיעה.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.