חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

שר התקשורת יוכל למנוע מחברות למכור תשתית לצרכנים

שר התקשורת יוכל למנוע מחברות התשתית למכור לצרכני הקצה, כך קבעה היום ועדת הכלכלה. ההחלטה התקבלה במסגרת דיון בוועדה, בו אושרו לקריאה שנייה ושלישית תיקוני החקיקה שנועדו להביא לפתיחה של שוק הפס הרחב והטלפוניה הנייחת לתחרות, מתוך חוק ההסדרים. 

כמו כן אישרה הוועדה סמכויות לשר לקבוע מחירים של שירותי גומלין, כמו אחזקת מבני תשתית, במידה והחברות לא תגענה להסכמה בנושא. סמכות נוספות תאפשר לשר לעצור באופן מידי מבצעים שיסכנו את התחרות וכן סמכות לשר לדרוש מידע מבעלי הרישיונות לפני קבלת ההחלטות.

סמנכ"ל הכלכלה במשרד התקשורת, הרן לבאות, התייחס לסמכות למנוע מחברות התשתית למכור את המוצר לצרכן הקצה, והסביר כי המשרד יעשה בה שימוש רק במקרים קיצוניים בהם לא התפתח שוק סיטונאי. במקרה כזה, אמר לבאות, המשרד יוכל לדרוש מחברות התשתית למכור את התשתית רק לחברה בת או לחברה אחרת, במחיר שבו היא מציעה את התשתית למתחרות שלה.

גלעד ארדן | צילום: מרק ישראל סלם

באשר לסמכות של השר לקבוע מחיר של שירותי גומלין, לבאות הסביר כי במקרים בהם ספק שירותים ישתמש במתקן של חברת תשתית, בעלת התשתית רשאית ממנו לדרוש השתתפות בהוצאות הפעלת המתקן כמו מיזוג או ארנונה. לדבריו, אם החברות לא יגיעו להסכמות באשר למחיר אז נדרשת לשר סמכות לקבוע אותו.

השר ארדן התייחס לסמכות לעצור מבצעים שפוגעים בתחרות ואמר כי לא מדובר בהמצאה ישראלית. לבאות הסביר כי כדי למנוע פגיעה בשחקנים קטנים לפעמים צריך לעצור מבצע כזה באופן מידי, כאשר לאחר מכן יקיים המשרד שימוע מסודר ויקבל החלטה סופית בעניין. 

רוצים להישאר מעודכנים בכל החדשות והדירוגים? הירשמו לניוזלטר של פורבס ישראל, הורידו את האפליקציה, עשו לנו לייק בפייסבוק או עקבו אחרינו בטוויטר.

עוד אישרה הוועדה חובת דיווח של החברות באשר לתעריפים עתידיים ומתן סמכויות לשר לפרק חבילות. סמנכ"ל הכלכלה של משרד התקשורת הסביר כי המידע נדרש כדי שניתן יהיה לדעת האם מוצר מסוים, מתוך חבילת תקשורת הכוללת מספר שירותים, מוצע במחיר שמגלם הנחה שעלולה לפגוע בתחרות. במקרה כזה, הסביר לבאות, השר יוכל להורות לחברה לפרק את החבילה במטרה לשמור על התחרות לטווח ארוך.

סמנכ"לית הרגולציה של בזק שרון פליישר בן יהודה טענה כי הדרישה להעביר מראש מידע למשרד התקשורת תגרום לכך שהמידע על מבצעים מתוכננים יגיע למתחרים של החברה. היא הוסיפה כי הדרישה הזו צריכה להיכנס לתוקף רק אחרי שתבוטל ההפרדה המבנית בבזק ויופעל השוק הסיטונאי. מנכ"ל הוט הוסיף כי צריך להחיל את החובה על כל השוק. לבאות התייחס לנושא ואמר כי הטענה בדבר הדלפות תמנע ממנו לקבל כל מידע. הוא הוסיף כי אין שוויון בשוק התקשורת ולכן לא צריך להיות שוויון באשר לדיווח. הוא הסביר כי השר הוא שיקבע כללים פרטניים באשר לדיווח, לאחר שימוע, ויטפל בפרטים הקטנים ביותר.

הוועדה לא הספיקה לדון בסעיפים העוסקים בחבילה הצרה בשידורי הכבלים והלוויין, ותמשיך את הדיון בנושא ביום חמישי הקרוב.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן