Forbes Israel Logo

שתי הישראליות לשעבר שמככבות ברשימת 100 הנשים העשירות בארה"ב

רשימת היזמיות והמנהלות העשירות בארה"ב כוללת השנה גם כמה שמות נוצצים במיוחד וכניסה ראשונה של ליידי גאגא שרשמה זינוק בהונה

מדי שנה מפרסם פורבס את רשימת 100 הנשים העשירות ביותר בארה"ב שעשו את הונן בכוחות עצמן (כלומר, לא ירשו אותו). שתיים מבין המאה "המעושרות" הן ישראליות לשעבר.

צפרא כץ, אחת היהודיות העשירות בעולם עם הון של 1.1 מיליארד דולר, הפכה בשנה שעברה למנכ"לית היחידה של ענקית הענן אורקל (שהקים לארי אליסון – היהודי השני בעושרו בעולם) לאחר מותו של מארק הארד, שחלק עימה את ההנהלה. כץ, שהצטרפה לאורקל ב-1999 ידועה בעיקר בשל הובלת אסטרטגיית הרכישה האגרסיבית של החברה. מאז 2005 ביצעה אורקל יותר ממאה רכישות עבור החברה.

כץ נולדה בחולון ועברה עם משפחתה בגיל שש לארה"ב. במשך שנים היא נחשבה לאחת ממקבלות השכר הגבוה ביותר בארה"ב.

עדי טטרקו ובן זוגה אלון כהן. צילום: Houzz
עדי טטרקו ובן זוגה אלון כהן. צילום: Houzz

הישראלית השנייה בדירוג היא עדי טטרקו, שהקימה ב-2009, יחד עם בעלה אלון כהן, את אתר עיצוב הפנים לבתים Houzz. ב-2007 הוא הוערך בכ-4 מיליארד דולר, אך ערכו ירד מאז. הונה האישי של טטרקו עומד כיום על 430 מיליון דולר.  

טטרקו נולדה וגדלה בישראל, וסיימה תואר ביחסים בינלאומיים באוניברסיטה העברית. בשנת 1998 עברה יחד עם בעלה לארה"ב – לניו יורק ולאחר מכן לסיליקון וואלי.

את המקום הראשון ברשימה תופסת דיין הנדריקס עם הון של 8 מיליארד דולר. הנדריקס ייסדה יחד עם בעלה את חברת ציוד הגגות ABC Supply ב-1982. בשנה שעברה הכניסה החברה ממכירות 11.7 מיליארד דולר.

ליידי גאגא. צילומים: shutterstock
ליידי גאגא. צילום: shutterstock

הרשימה השנה כוללת גם 23 שמות חדשים, בינהם גם ליידי גאגא שסוגרת את הרשימה עם הון של 150 מיליון דולר. היא מצטרפת אל עמיתותיה למקצוע, שמככבות ברשימה כבר שנים – מדונה, סלין דיון, ריהאנה, ברברה סטרייסנד, ביונסה, טיילור סוויפט וג'ניפר לופז.

הרשימה המלאה תתפרסם בגיליון הקרוב של פורבס ישראל.

https://secure.cardcom.solutions/e/xo64

צילום צפרא כץ: Shutterstock

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.