Forbes Israel Logo

שת"פ בין כוכבים: וירג'ין גלקטיק תשלח כורים לחלל

סטארט-אפ הכרייה מאסטרואידים "פלאנטרי ריסורסז" (לשעבר "ארקיד אסטרונאוטיקה") הודיע כי הצטרף לחברת "וירג'ין גלקטיק" לביצוע הצעד הראשון דרך ל,נכון, כרייה מאסטרואידים. לפי הודעה משותפת שהוציאו לתקשורת, שתי החברות חתמו על הסכם לפיו וירג'ין תשגר את החללית של פ.ר. למסלול נמוך סביב כדור הארץ, החל בסדרת טלסקופי החלל ארקיד 100. הטלסקופים ישוגרו ממשגר הלוויינים הטרי של וירג'ין גלקטיק, עליו הודיעה לאחרונה, ה"לאונצ'ר וואן".

"אנו נרגשים להודיע על ההסכם עם וירג'ין גלקטיק. ללאונצ'ר וואן יש את הפוטנציאל לספק יכולת שירותי שיגור אמינה ומתמשכת במטענים קטנים. אני צופה כי פ.ר. תשגר מספר התקנים של הארקיד 100 לחלל בשנים הקרובות מהלאונצ'ר וואן", אמר אריק אנדרסון מייסד-שותף ומנכ"ל-שותף בחברה, בהודעה.

הלאונצ'ר וואן הוא משגר בין 2 שלבים, כשהמשיכה לאטמוספירה העליונה נעשית ע"י "האביר הלבן 2" של וירג'ין, אשר לאחריו מושלם המסע לחלל.

אריק אנדרסון, מנכ"ל משותף, פלאנטרי ריסורסז | צילום: רויטרס

הוא מסוגל להתמודד עם מטענים של עד 226 ק"ג בעלות של פחות מ-10 מיליון דולר. וירג'ין גלקטיק מתכננת לקיים עשרות שיגורים בשנה, והשלב הראשון של פ.ר. בעסק הוא הצבתם של כמה שיותר טלסקופי ארקיד-100 במסלול סביב כדה"א, הן בשמה לשם מטרותיה האסטרואידיות, והן ללקוחות הטלסקופ המסחריים שלה.

"אנו מפתחים את הלאונצ'ר וואן כך שישגר לוויינים קטנים למסלול נמוך סביב כדה"א באופן אמין ובטוח, עם היכולת להמריא עשרות פעמים בשנה. לאונצ'ר וואן ממנף את עבודתנו בענף טיסות החלל המאוישות המסחריות, ותספק הזדמנויות שיגור אמינות וקבועות למטרת חקר ופיתוח משאבים יקרי ערך מהאסטרואידים", אמר ג'ורג' וויטסיידס, נשיא ויו"ר וירג'ין גלקטיק, בהודעה.

עצימות מלאה בדרך. דגם החללית "ספייס שיפס 2" כפי שנחשף בהשקתו | צילום: רויטרס

פלאנטרי ריסורסז איננה הלקוח היחיד של הלאונצר וואן. אתמול נודע גם על לקוחות נוספים, כולל "סקייבוקס אימאג'ינג", גיאו-אופטיקס אינק" ו"ספייספלייט אינק". החברה גם הודיעה כי החללית המאוישת שלה, "ספייס שיפ 2", מצויה בדרכה לטיסה בעצימות מלאה, אשר תצא לפועל עד סוף השנה.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן