Forbes Israel Logo

תביעת ענק: איש עסקים דורש 228 מיליון דולר מלאומי על הפרת עסקה

איש העסקים פרדי רובינזון, לשעבר הבעלים של יורום בנק רומניה, תובע מבנק לאומי בהליך בוררות סכום שיא של 228 מיליון דולר. כמו כן, הוא תובע סכום שווה ערך ל-10 מיליון פרנקים שוויצריים. הליך הבוררות נחשף חלקית בדוחות הכספיים השנתיים של הבנק.

בדוחות חושף הבנק כי "התקבלה הזמנה לבוררות בלאומי רומניה שהוא הליך קדם הגשת תביעה בנוגע לבנק יורום". פרדי רובינזון מכר את הבנק ברומניה לפני שבע וחצי שנים תמורת 60 מיליון דולר.

כחלק מהעסקה הובטח על ידי לאומי כי רובינזון יקבל סכומים נוספים בהתחשב בביצועים העסקיים ובתיק האשראי של הבנק. לפני שנתיים תבע רובינזון מהבנק סכום הנאמד ב-3 מיליון דולר אבל הבנק סירב.

על פי ההערכות, הבנק היה מוכן להתפשר ולהשיב לו מחצית מהסכום ואולם רובינזון סירב. כעת כאמור הוא מתכוון לתבוע סכום הרבה יותר גבוה.

רקפת רוסק עמינח, מנכ"ל בנק לאומי | צילום: רויטרס

העסקים הבעייתיים של בנק לאומי בחו"ל אינם מסתכמים רק בצרות ברומניה ובלאומי ניו-יורק. רשויות המשפט בברזיל גזרו בתחילת השנה את דינם של עובד ועובדת ששימשו כנציגי הבנק בפורטו אלגרו שבברזיל.

התביעה הוגשה בעילה הנוגעת להעברת כספים באמצעות חלפים בשנים 2003-2004. בית המשפט זיכה את השנים ממרבית סעיפי האישום, אך גזר עליהם עבודות שירות וקנס כספי. השניים, שלא היו מרוצים מגזר הדין, מתכוונים לערער עליו.

בנק לאומי הסיק את המסקנות ועוד לפני מספר שנים סגר את הנציגות בברזיל. בתגובה לפניית דה-פוסט סירבו בבנק לאומי לאשר את הפרטים הנוספים מעבר למופיע בדוחות הכספיים.

לאתר דה פוסט

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.