חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

תבנו עליהם: הכירו את יזמי הנדל"ן המבטיחים בישראל

קרן בן דוד

עו"ד ובעלת תואר במנהל עסקים, בעלים של חברת דוידסון החזקות ביחד עם אחותה, רו"ח דנה בן דוד. החברה עוסקת בייזום והקמת פרויקטים למגורים ומסחר בכל רחבי הארץ

כך התחלתי

מקורו של העסק המשפחתי שלנו בסבתנו (ז"ל), שהייתה בעלת חזון ורכשה קרקעות לפני עשרות שנים במקומות שונים בארץ. במרוצת הזמן התבררו השקעותיה כמוצלחות מאוד, ומשם פיתחנו אותן לפעילות ענפה. אחת העסקאות שהיוו עבורי פריצת דרך אישית התרחשה בשנת 2007, כאשר רכשתי קרקע באם המושבות. מדובר בעסקה בהיקף של עשרות מיליונים, במסגרתה הצלחתי לגרום למנכ"ל החברה המוכרת להעדיף את הצעתי על פני אלה של המתחרים. הוא בחר היטב, כיוון שתוך שלושה חודשים נמכרו 124 דירות שהתעתדו להבנות במקום, וזאת על אף שברקע פרצו משבר הסאבפריים העולמי ומבצע עופרת יצוקה. 

כדי להיות טובה במה שאני עושה צריך…

חזון ויכולות ניהול. חזון הוא בסיס להצלחה. כאשר המטרה היחידה היא רווח, קל ללכת לאיבוד, ומהר מאוד מגלים שגם אותה קשה להגשים. כאשר יש קו מנחה, מדיניות, וסט של ערכים שמדברים בשפה אחת ומוכוונים להגשמת חזון – גם הרווח מגיע.

מה מייחד את השירות שלך ללקוחות?

מענה מלא ויחסי אמון. אין אצלנו לקוח שנתקל במחסומים; תמיד יהיה מי שיוכל לענות לו, ובמידת הצורך גם אני יושבת באופן אישי עם לקוחות.

פרויקט דגל או כזה שמעורר בך גאווה מיוחדת

פרויקט מגדלי קראוזה בחולון. בשנת 2014, לאחר התמודדות מול 18 חברות אחרות, ביניהן גדולות וידועות, זכינו במכרז על קרקע המיועדת להקמת 222 דירות בשני מגדלי מגורים, השוכנים באחד המיקומים הטובים בחולון. היום אנו עומדים במצב שבו נקדים, ככל הנראה, את לוח הזמנים, כך שהפרויקט יימסר בקיץ 2018. 

דוגמא טובה לחזון שלנו וליכולת לזהות לפני כולם פוטנציאל של מיקום הינו אחד הפרויקטים המתוכננים לשיווק בקרוב, הממוקם בטבריה על קו המים. הפרויקט יהווה אבן דרך משמעותית בהצבתה של טבריה על המפה כעיר אשר צועדת לעבר ניצול נכון של אחד המשאבים הטבעיים היפים והחשובים בארץ, הכנרת.

מהי הצלחה מקצועית בשבילך?

אני רוצה לצטט בהקשר זה מתוך ספר שקראתי, "לנצח נבנו". "אנחנו גאים בהצלחותינו וחוגגים אותן, אבל ההתרגשות האמיתית טמונה בחשיבה כיצד נוכל להצליח בעתיד עוד יותר, זהו תהליך שלא מסתיים לעולם, ואשר בו אנו בוחנים עד היכן נוכל להגיע… אנו רוצים שלעולם לא נהיה מרוצים מהצלחותינו, מכיוון ששביעות הרצון הזאת היא הנקודה שבה נתחיל להידרדר".

"חזון הוא בסיס להצלחה". קרן בן דוד | צילום: סם יצחקוב

דוידסון החזקות | דרך בן גוריון 1, בני ברק | 03-9798889

אתר: www.davidsonh.co.il | פייסבוק: facebook.com/DavidsonHoldings 


לירון רוט

(36), עו"ד ושותפה בגינדי-כספי, משרד עורכי הדין מהמובילים בארץ בתחום דיני המקרקעין וההתחדשות העירונית. נשואה ואם לשלוש בנות. בוגרת לימודי תואר ראשון במשפטים במסלול האקדמי של המכללה למנהל 

כך התחלתי

הגעתי למשרד גינדי־כספי בשנה השלישית ללימודים, למשרת טרום התמחות. עולם הנדל"ן כבש אותי מיד, משום שנחשפתי למגוון רחב של עסקאות וסימנתי לי כמטרה להעמיק את המקצוענות שלי בתחום. בעיקר ביקשתי להתמקצע בתחום עסקאות הקומבינציה והעסקאות המורכבות.

כדי להיות טובה במה שאני עושה צריך…

שילוב בין ידע מקצועי ללא פשרות, חדות מחשבה, רגישות, נועם הליכות ותקשורת טובה עם אנשים. כידוע, במסגרת מו"מ, עורכי הדין נדרשים ליכולת לעמוד בלחצים גדולים, תוך שמירה על חדות וערנות למתרחש. לעיתים רבות, המפתח לעסקאות הוא בתקשורת טובה עם האנשים, וביכולת להבין את הדינמיקה ולשנות אותה בהתאם לצרכי הלקוחות.

מה מייחד את השירות שלך ללקוחות?

זמינות, מקצועיות ללא פשרות, מסירות מלאה ויחס אישי, וכן היכולת להגיב בזמן אמת. בנוסף, אני מקפידה להיות מעורבת ולהשפיע על כל היבטי העסקה, לרבות ההיבטים שאינם משפטיים גרידא.

פרויקט שמעורר בך גאווה מיוחדת

נפלה בחיקי הזכות ללוות את יזמי פרויקט ההחייאה של מתחם היקב בראשון לציון, משלבי רכישת הקרקע ודרך התכנון המתהווה כעת, למתחם שהינו בעל חשיבות לאומית בכל קנה מידה. היקב, שהיה חלק משמעותי ונכבד בבניית הארץ ובראשית ההתיישבות, עמד מזה שנים רבות מאחורי חומות, סגור בפני מבקרים. כיום מתוכנן מתחם אשר ישלב בין המבנים הנפלאים אשר ישומרו, לבנייה חדשה ובעלת תמהיל שימושים מגוון, שיהווה חלק מעיר מודרנית ומתפתחת.

מהי הצלחה מקצועית בשבילך?

הנאה מהעשייה, תחושת מימוש עצמי, המשך העמקת הידע המקצועי, וביסוס מעמדי ומעמדו של גינדי־כספי, כמשרד המוביל את תחום המקרקעין וההתחדשות העירונית בישראל.

רגעים של נחת

הרגעים עם משפחתי, ובעיקר הנחת מבנותיי.

משהו שחשוב לי

להשריש ולבסס את הבנייה לגובה, המאפשרת לצמצם משמעותית את שטחי הקרקעות התפוסות, לפנות שטחים לפארקים ירוקים ולשטחים פתוחים לציבור. 

טיפ שלך למי שעומד בפני עסקת נדל"ן

להיוועץ בעורך דין שמתמחה בתחום דיני המקרקעין בטרם כל התקשרות בעסקה. עולם הנדל"ן הוא רחב ומורכב, אין "עסקאות פשוטות"! עבור מרבית האנשים, עסקת נדל"ן תהיה העסקה הגדולה ביותר בחייהם. לכן, אסור לוותר על ליווי מקצועי, אמין ומיומן, שיבטיח עסקה מוצלחת ובטוחה.

להשריש ולקדם את הבנייה לגובה. לירון רוט | צילום: סם יצחקוב

גינדי־כספי | 03-9640777 | אתר: www.gindi-caspi.co.il 


איתי כץ

יזם, מרצה ומחבר הספר "סודות הנדל"ניסיטים" 

כך התחלתי

נולדתי לבית לא עשיר, בלשון המעטה, ונורא רציתי להצליח, תחושה שאני זוכר כחזקה עוד כילד. תמיד חייתי ״ליד״: נולדתי בנווה שרת – ליד צהלה, וכשעברנו דירה זה היה לאור יהודה – ליד סביון. ידעתי שעלי לפצח את הסוד: איך אפשר להיות כמוהם, כמו העשירים.

החלטתי לקפוץ למים, אבל בגלל שקפצתי מעל הפופיק בלי ידע – איבדתי למעלה מ־200 אלף שקל. אמרתי לעצמי שהשיעור הזה עלה לי ביוקר, אך אני לא מתכוון להפסיד אותו. אחרי שצברתי את הידע המתאים בניתי מודל, אשר אליו צירפתי שותפים וביחד התחלנו לקנות ולמכור דירות ברחבי הארץ. אני הייתי "על הידע", הם ״על ההשקעה הכספית", והתחלקנו בינינו ברווחים. 

נכון להיות אני עוסק בהקמת תחנות דלק, בנייני משרדים, נכסים מסחריים ועוד, וממשיך לגבש שותפויות. עסקאות הנדל"ן שלנו מניבות בין 10%־15% תשואה. למעשה, זהו "נדל"ן לעם", כי כל אחד יכול להצטרף ולהיות שותף בהתאם ליכולתו. במקביל, הקמתי מכללה לנדל"ן בה אני מלמד כיצד קונים בישראל של היום דירות ב־100 אלף שקל בלבד, וגם איך קונים דירה מבלי להביא שקל מהבית.

כדי להיות טוב במה שאני עושה צריך…

יושרה, התמדה, ידע ו"ביצים". את הידע אני מעביר הלאה, אבל רק מי שיש לו את ההנעה לפעולה – מצליח. וכן, כל אחד יכול.

פרויקט שמעורר בך גאווה מיוחדת

עשיתי הרבה מאוד פרוייקטים מוצלחים, אך אני גאה בעיקר בערך שאני משאיר אחרי. הספר שלי, ״סודות הנדל"ניסטים״, שמוקדש לכל מי שחושב שאי אפשר. הוא קל ופשוט להבנה, ומסביר לא רק מה צריך לעשות, אלא גם איך צריך לעשות. זו גאווה עבורי, כי פה לא מדובר במה שעשיתי, אלא במה שנתתי.

מהי הצלחה מקצועית בשבילך?

במהלך קורס של 15 מפגשים, אותו אני מעביר, ניגש אלי סטודנט, מחבק אותי, מספר לי שקנה דירה ומציין שחבל שלא ידע קודם לכן עד כמה זה פשוט.

רגעים של נחת

לא נושם בלי ספורט. קם בכל יום ב־5:00 בבוקר.

משהו שחשוב לי

על מנת שכמה שפחות מהצעירים של היום יגיעו למצב (שצפוי, לדעתי, בעתיד) בו לא יוכלו לרכוש דירה, אני ממשיך להעביר את הידע שלי הלאה, גם לאלה שאין להם את האמצעים להגיע אליו, וזאת באמצעות תרומות של קורסים, ספרים וידע ללא כל חיוב. 

טיפ שלי למי שעומד בפני עסקת נדל"ן

קחו לכם מנטור שדומה לכם באופיו, ושהגיע למקומות אליהם אתם שואפים להגיע. אל תתפתו למתנות חינם, ופשוט קפצו למים.

גאה בעיקר בערך שאני משאיר אחריי. איתי כץ | צילום: סם יצחקוב

 כץ איתי גרופ בע"מ | 050-3318317 | אתר: www.itaykatz.co.il


ירון קנדלקר

(28), בעל תואר ראשון במשפטים ותואר שני במנהל עסקים (מימון) מאוניברסיטת בר אילן. מנכ"ל ובעלים של חברת רילייף גרופ השקעות נדל"ן מניבות בארה"ב 

כך התחלתי

עם השחרור מהצבא, הבנתי שכדי לחיות בחופש כלכלי עלי לצאת ממעגל החשיבה הנוכחי של "מכירת שעות" ולחפש דרך להכנסה פאסיבית. קראתי בשקיקה את הספר "אבא עשיר אבא עני", ובעקבותיו חיפשתי את עסקת הנדל"ן הראשונה שלי. לאחר ששבעה בנקים סרבו לתת לי משכנתא, הבנתי שכדי להפוך ליזם אצטרך לחשוב מחוץ לקופסא. ואכן, מצאתי עסקה מצוינת בתל אביב, הצעתי למשקיע לחבור אלי, וכששנינו הרווחנו ממנה הבנתי שבעזרת יצירתיות אפשר לבצע עסקאות נדל"ן מעולות גם אם אין "כסף מהבית". 

אחרי מספר גדול של עסקאות מוצלחות בארץ העברתי את המודל לארה"ב. כיום, עם משרד בארץ ושלושה נוספים מעבר לים ועסקאות רבות ברזומה, הפכנו לבית השקעות בוטיק, המהווה ONE STOP SHOP עבור לקוחותיו: מאיתור העסקה, דרך המימון והרכישה, ועד לניהול הנכס ומכירתו.

כדי להיות טוב במה שאני עושה צריך…

להיות נאמן לדרך בה התחלת. לא להתפשר, ולבחון כל עסקה מנקודת מבטו של לקוח הקצה. החוכמה היא לדעת שההשקעה שלנו תיוותר מצוינת, גם אם מגמת השוק תשתנה. פרויקט הדגל הבשורה שלנו לשוק היא רכישות פרטיות עם מימון מהיום הראשון, מוצר שאינו קיים כיום בשוק. יש לנו את היכולת לקחת הון התחלתי נמוך יחסית ולמנף אותו לקניית נכס חדש מקבלן, בשכונה איכותית ובמחיר הנמוך ממחיר השוק.

מהי הצלחה מקצועית בשבילך?

לראות את המשקיעים שלנו צומחים ביחד עם החברה.

רגעים של נחת

חדר הכושר, שם אני מקבל את רוב הרעיונות שלי.

החזון שלי

 החזון שלי שאנשים יבינו את המשמעות של הכנסה פאסיבית ככלי לחופש וחירות כלכלית. אני יכול לעזור להם להגשים את החלום הזה.

הטיפ שלי למי שעומד בפני עסקת נדל"ן

לא להיות מונע על ידי פחד. מעבר לכך, דאגו להתייעץ רק עם מומחים בשוק הספציפי שבו אתם רוצים לבצע רכישה. אם הכל "עושה שכל" – לכו עם זה קדימה. תמיד תהיה "עסקה טובה יותר". הרבה אנשים יושבים ומחכים לה חמש שנים. עצה שלי – אל תהפכו לחלק מהסטטיסטיקה הזו…

להיות נאמן לדרך בה התחלת. ירון קנדלקר | צילום: סם יצחקוב

REALIFE | בר כוכבא 23, בני ברק | 073-7850526

אתר: www.realife-group.com

פייסבוק: www.facebook.com/ReaLifeInvestments


שירן בן עזרא

(36) בעלת משרד צומח המתמחה במקרקעין, משפט מסחרי – אזרחי וחברות. המשרד יוסד לפני כשש שנים, ומונה היום כארבעה עורכי דין ושני מתמחים

כך התחלתי

במהלך תקופת בחינות מועדי א' לסמסטר ב' (תואר שני במשפטים) מכר שלי, שלימים הפך לקוח, זימן אותי באופן בהול להתלוות אליו לישיבת נושים שמועדה חפף למועד בחינה שאליה הייתי צריכה לגשת. למרות ההשקעה הרבה בלימוד לאותה בחינה החלטתי לוותר על מועד א' ולגשת למועד ב' ולהתלוות אליו לאסיפה, כשבסופה נתבקשתי על ידי אותו מכר ליטול את התיק לטיפולי. וכך התחילה דרכי כעורכת דין עצמאית, דבר הוביל לדבר והשאר היסטוריה.

כיום, המשרד מטפל בעסקאות נדל"ן גדולות ומגוונות בעיקר בארץ, החל מעסקאות מכר, קומבינציה, תמ"א 38, קבוצות רכישה, שכירויות, שותפויות, פיתוח והשבחת נכסים קיימים, שינויי ייעוד ועוד. כמו כן, משרדי מלווה את לקוחותיו בשלל אספקטים והיבטים מתחום המשפט המסחרי – אזרחי, ומעניק מטריה משפטית כמעט מלאה לצורכי הלקוחות. 

כדי להיות טובה במה שאני עושה צריך..

הבנה עמוקה של ענף הנדל"ן על שלל היבטיו:, המסחריים, התכנוניים וכמובן המשפטיים, ובכלל אלה חריצות, נחישות וסבלנות והכי חשוב להיות בעבור הלקוח "The deal maker nor the deal breaker". לייצר פתרונות יצירתיים ולחשוב תמיד מחוץ לקופסא.

מה מייחד את השירות שלך ללקוחות?

זמינות, מתן פתרונות יצירתיים לסיטואציות מורכבות וליווי אישי שלי בכל עסקה לצד עורכי הדין שעובדים אתי. החשיבה תמיד נעשית בקבוצות, תוך סיעור מוחות ובסוגיות מורכבות אני אף נוהגת לזמן ישיבה משרדית, ופונה לכלל עורכי הדין להירתם ולסייע באיתור הפתרון.

פרויקט דגל או כזה שמעורר בך גאווה מיוחדת?

בקווים כלליים ומבלי להיכנס לפרטים אני מאוד גאה בפרויקט מגורים ומסחר ברח' סוקולוב בהרצליה, שכן זהו פרויקט שהגיע אלי עם בעיות שנראו בהתחלה "בלתי פתירות", אולם רובן ככולן של הבעיות שהוצפו ובאו אל פתרונן ועל כך גאה. במיוחד, אני עת אני רואה שלבי הבניה המתקדמים בפרויקט תוך ידיעה שיש לי ולצוות משרדי ולי חלק בלתי נפרד בכך.

מהי הצלחה מקצועית בשבילך?

לראות פרויקט שליוויתי עוד בשלב שהיה אפר וחול, הופך לבנין לתפארת שכל יחידותיו נמכרו ולקבל מהלקוח, – תוך כדי או בקו הסיום הפרויקט את הפרויקט הבא. לא כולם מבינים אילו שלבים עובר היזם בדרך לבנין העומד על תילו, שכן, לא הכל פשוט ויש המון משוכות רבות שאותן יש לעבור עד שעולים על הקרקע. 

רגעים של נחת

ריצה בפארק או בים עם המוזיקה שאני אוהבת ובילוי במסעדה טובה עם חברים קרובים.

משהו שחשוב לי

להישאר בן אדם ולהמשיך לתרום לילדים. אני מלווה במשך שנים ילדה בשם קרולין טביב, אלופת ישראל בטניס שולחן. הכרתי אותה כמתנדבת באיל"ן לפני מספר שנים. ומאז אימצתי אותה לחיקי. ואני מלווה אותה באופן רציף והיא כאחות לי. בעיניי, הפיתוח האישי תמיד נבנה עם נתינה לאחר, וקרולין תמיד עוזרת לי לפתח ולהבין את זה כל פעם מחדש.

טיפ שלך להצלחה בעסקים / או לעומדים בפני עסקת נדלן

ללכת לאט ובטוח זה הכי מהר שאפשר… 

זמינות, מתן פתרונות יצירתיים וליווי אישי. שירן בן עזרא | צילום: סם יצחקוב

SHIRAN BEN EZRA – LAW OFFICE | בר כוכבא 16, בית נועה, בני ברק

03-6500115 | אתר: www.sbelaw.co.il 

 
הפקה וניהול הפרוייקט – עינת פרידמן יחסי ציבור

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן