Forbes Israel Logo

תוספת של אלפי שקלים לפנסיה? לרוב זה בידיים שלכם

החיסכון הפנסיוני הוא אחד החסכונות החשובים ביותר בחיים, והוא צפוי להיות מקור ההכנסה העיקרי שלכם לאחר הפרישה. כך תתאימו אותו לצרכיכם באופן אופטימלי

החיסכון הפנסיוני הוא אחד החסכונות החשובים ביותר בחיים, והוא צפוי להיות מקור ההכנסה העיקרי שלכם לאחר הפרישה. חלק גדול מציבור החוסכים לא מעורב ומודע מספיק כשזה נוגע לקרן הפנסיה, ובפועל עשוי להפסיד לא מעט כסף בחיסכון הפנסיוני המצטבר. לכן, הדרך לקצבת פנסיה משמעותית שתאפשר לכם לחיות ברווחה ולשמור על רמת חיים רצויה, תלויה בצורה דרמטית בהחלטות שאתם עושים היום. כחוסכים שעובדים לטובת העתיד במטרה לצאת לפנסיה עם סכום מספק שיאפשר לחיות ברמת חיים נאותה, כדאי שתתעוררו כבר היום. בחנו ובדקו האם הכסף שאתם חוסכים לקרן הפנסיה בעבודה קשה בכל חודש, באמת עובד בשבילכם.

אחד הדברים החשובים שכדאי לבדוק הוא כמה דמי ניהול אתם משלמים בקרן הפנסיה? תשלום דמי הניהול לאורך 30 או 40 שנות חיסכון הוא משמעותי ביותר, וצפוי להצטבר לסכומים גבוהים. דמי הניהול בקרן הפנסיה מתחלקים לשניים: דמי ניהול מהפקדה, שיכולים להגיע עד 6% מקסימום, ודמי ניהול מצבירה שיכולים להגיע עד 0.5% בשנה. חשוב לדעת שכיום ישנן קרנות פנסיה המציעות דמי ניהול מוזלים. מדובר בארבע קרנות שנבחרו בהליך תחרותי על ידי רשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון, והן מציעות דמי ניהול מוזלים משמעותית לתקופה של 10 שנים לפחות. והנה דוגמה להבדל: חוסך שמשלם דמי ניהול מקסימליים, צפוי לקבל פנסיה בסכום של כ-9,470 ש"ח. מנגד, חוסך בתנאים זהים אשר יבחר בפנסיה נבחרת עשוי להגדיל את הפנסיה החודשית הצפויה שלו לכ-11,230 ש"ח. חשוב לדעת שהבחירה בקרן פנסיה היא לגמרי שלכם – האפשרות לעבור קרן פנסיה פתוחה בפני כולם באופן חופשי וללא עלות. ניתן לעבור מקרן פנסיה אחת לאחרת באופן דיגיטלי פשוט ומהיר, ללא עלות ובאופן שישמור על זכויותיכם. 

עוד 1% בתשואה השנתית = תוספת של אלפי שקלים לפנסיה

כספי הפנסיה מושקעים בשוק ההון במטרה להניב תשואה ולנסות להגדיל את החיסכון עד כמה שניתן. לכן, כדאי לבדוק מפעם לפעם את התשואה של קרן הפנסיה שלכם בשנים האחרונות. התשואה בקרן הפנסיה שלכם היום עשויה להשפיע על הרווחה הכלכלית שלכם בעתיד. כאשר מבצעים תחזית לפנסיה, מקובל להניח כי קרן הפנסיה תניב תשואה של 4.26% בשנה. בהמשך לדוגמה הקודמת, קרן פנסיה שמניבה בממוצע בכל שנה 1% יותר, צפויה להגדיל את הפנסיה החודשית מ-11,230 ש"ח בחודש לכ-14,525 ש"ח, כלומר – שינוי של 1% בתשואה השנתית שקול להגדלת הפנסיה החודשית הצפויה ביותר מ-25%.

ואיך יודעים מה התשואה של קרן הפנסיה? המידע הזה נמצא באתר פנסיה-נט, אתר אובייקטיבי של משרד האוצר שמאפשר לבצע השוואה בין כלל קרנות הפנסיה בחתכי זמן שונים. השוואה מקובלת, למשל, היא לבדוק מה התשואה שהניבה קרן הפנסיה בשנה, ב-3 וב-5 השנים האחרונות. שימו לב – אנו מסתמכים אומנם על תשואות העבר (שלא מנבאות את ביצועי הקרן בעתיד), אולם כלי זה מאפשר לנו לבחון את איכות ניהול ההשקעות של הגוף על פני שנים ובמצבי שוק משתנים. המטרה היא לראות מגמה של ביצועים עודפים לאורך זמן.

לסיכום, על מנת לבצע את הבחירה הטובה והמתאימה לכם ביותר, מומלץ להיוועץ בבעל רישיון פנסיוני כדי שיסייע בבחירת הגוף המנהל את קרן הפנסיה ומסלול ההשקעה, כך שיתאימו לצרכיכם באופן אופטימלי.

למידע והצטרפות לקרן הפנסיה הנבחרת של אלטשולר שחם>>


מידע זה אינו מהווה ייעוץ משפטי, המלצה או חוות דעת ואין בו כדי להוות תחליף לייעוץ ו/או שיווק פנסיוני אישי המותאם לצורכי הלקוח. המידע המוצג בכתבה נכון למועד פרסום הכתבה וכפוף להוראות ההסדר התחיקתי ו/או הוראות התקנון הרלוונטי. אין לראות באמור מידע ממצה של הוראות ההסדר התחיקתי. אין באמור התחייבות החברה להשגת תשואות ואין במידע על תשואות שהושגו בעבר להעיד על תשואות שתושגנה בעתיד.

הנתונים לחישוב הצבירה והקצבה הצפויה הם לצורך המחשה בלבד, ומבוססים על חיסכון בהתאם לפנסיית חובה בקרן פנסיה מקיפה בהתאם למסלול ברירת המחדל עבור חוסך בן 30 עם שכר חודשי של 10,000 ₪ עד גיל פרישה 67. דמי הניהול שנלקחו בחשבון בקרן הפנסיה הנבחרת הינם 1.49% מהפקדה ו-0.1% מצבירה, לכל תקופת החיסכון. התשואה הצפויה שנלקחה בחשבון היא תשואה נומינאלית ברוטו ממוצעת שנתית בשיעור 4.26% ללא דמי ניהול. מקדמי ההמרה לחישוב פנסיית הזקנה הצפויה מבוססים על ההנחות הבאות: (א) הפרש גילאים של 3 שנים בין בני זוג (ב) שיעור פנסיה לאלמנה 60%, ללא תקופת הבטחת תשלומים (ג) ריבית היוון שנתית ברוטו של 4.26% בניכוי דמי ניהול מנכסי הקרן.

BrandVoice הוא מותג התוכן השיווקי של פורבס

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.